جمعه 14 اردیبهشت 1403

ساروی به مدال طلای آسیا رسید / قهرمانی قاطعانه کشتی فرنگی ایران در آسیا

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
ساروی به مدال طلای آسیا رسید / قهرمانی قاطعانه کشتی فرنگی ایران در آسیا

با کسب چهارمین و آخرین مدال طلای محمد هادی ساروی، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با 4 طلا، 3 نقره و 2 برنز بر سکوی نخست آسیا ایستاد.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های 5 وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا 2024 در بیشکک قرقیزستان، محمدهادی ساروی نماینده وزن 97 کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان و برنز المپیک، در فینال مقابل ماتسیف از قزاقستان با نتیجه قاطع 9 بر صفر به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

ساروی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل بالتومانخ از مغولستان در یک دقیقه و 48 ثانیه با امتیاز عالی 9 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. ساروی در نیمه نهایی نیز برابر جئونگیل وون از کره‌جنوبی با امتیاز عالی 8 بر صفر به برتری رسید تا چهارمین فینالیست ایران در 5 وزن دوم این رقابت‌ها باشد.

به این ترتیب، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های قهرمانی آسیا با 4 مدال طلای سعید اسماعیلی در 67، ناصر علیزاده در 87، محمد هادی ساروی در 97 و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم، 3مدال نقره پویا دادمرز در 55، محمدرضا رستمی در 72 و رسول گرمسیری در وزن 82 کیلوگرم و 2 مدال برنز امیررضا ده بزرگی در 60 و ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم، قاطعانه بر سکوی نخست آسیا دست یافت و با 200 امتیاز و اختلاف زیاد نسبت به قرقیزستان و ژاپن از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.