جمعه 14 اردیبهشت 1403

سالار عقیلی: سعدی شیرازی افتخار ادبیات کهن سرزمین ماست / ما باید جوانان را با این ادبیات آشنا کنیم + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سالار عقیلی: سعدی شیرازی افتخار ادبیات کهن سرزمین ماست / ما باید جوانان را با این ادبیات آشنا کنیم + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سالار عقیلی در حاشیه آیین بزرگداشت سعدی شیراز اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در شهر حافظ و سعدی هستم. امروز هم روز شیراز است و ما در این مکان گرانبها، آرامگاه سعدی شیرازی هستیم. سعدی افتخار ادبیات کهن سرزمین ما است. وی افزود: همانطور که می‌دانید، من آثار بسیاری را خوانده‌ام و اثری به نام «سعدی‌نامه» دارم که با آن آشنا هستید. در آن بیتی وجود دارد که من...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، سالار عقیلی در حاشیه آیین بزرگداشت سعدی شیرازاظهار داشت: بسیار خوشحالم که در شهر حافظ و سعدی هستم. امروز هم روز شیراز است و ما در این مکان گرانبها، آرامگاه سعدی شیرازی هستیم. سعدی افتخار ادبیات کهن سرزمین ما است.

وی افزود: همانطور که می‌دانید، من آثار بسیاری را خوانده‌ام و اثری به نام «سعدی‌نامه» دارم که با آن آشنا هستید. در آن بیتی وجود دارد که من همیشه آن را با خود زمزمه می‌کنم: «ای مصور، صورت یار مرا بی ناز کَش / چون به نازش می‌رسی بگذار من خود می‌کشم».

عقیلی در پایان ضمن بیان اینکه آثار سعدی، آثاری فاخر است که ما آرزو می‌کنیم جوانان ما با اشعار شعرایی چون او آشتی‌کنند، گفت: به نوعی وظیفه ما است که جوان‌ها را با این ادبیات کهن، آشنا کنیم.