پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

سالمندی و مشارکت اجتماعی، چه‌طور ممکن است؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سالمندی و مشارکت اجتماعی، چه‌طور ممکن است؟

به مناسبت روز جهانی سالمند انجمن مددکاران اجتماعی ایران با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن علمی سالمندشناسی و طب سالمندی ایران بیست و پنجمین نشست گفت و گوی اجتماعی را با عنوان «مشارکت اجتماعی سالمندان و ظرفیت های مددکاری اجتماعی» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین از روابط عمومی انجمن مددکاران اجتماعی ایران، نشست تخصصی مشارکت اجتماعی سالمندان و ظرفیت های مددکاری اجتماعی هفته اول مهرماه برگزار می‌شود.

بیست و پنجمین نشست گفتگوی اجتماعی انجمن مددکاران اجتماعی ایران با موضوع "مشارکت اجتماعی سالمندان و ظرفیت های مددکاری اجتماعی" روز پنجشنبه 5 مهرماه از ساعت 16:00 لغایت 19:00 در خانه اندیشمندان علوم انسانی تهران برگزار خواهد شد.

این نشست به بهانه روز جهانی سالمند و با دبیری دکتر محمد سبزی مدیرگروه مددکاری اجتماعی دانشگاه سلامت اجتماعی و علوم توانبخشی انجام می شود و دکتر احمد دلبری، رئیس انجمن سالمندشناسی و طب سالمندی ایران و خانم دکتر الهام محمدی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی و مولف کتاب مددکاری اجتماعی سالمندی سخنرانان اصلی آن خواهند بود.

چالشهای حوزه سالمندی یکی از مهمترین مسئله های جوامع در حال حاضر است و ابعاد مختلف پدیده همچون افزایش جمعیت سالمندی و مقوله های کرامت، سلامت و مشارکت اجتماعی سالمندان در این نشست به بحث گذاشته خواهد شد. همچنین، سخنرانان و مشارکت کنندگان در جلسه، پیرامون ظرفیت های حرفه مددکاری اجتماعی برای مدیریت موضوع سالمندی از طریق حمایت اجتماعی از سالمند، ارتقاء سلامت اجتماعی - روانی خانواده و مراقبین آنها و نیز اثرگذاری مددکاران اجتماعی در امر سیاستگذاری حوزه سالمندی گفتگو خواهند کرد.

این نشست تخصصی با همکاری انجمن سالمندشناسی و طب سالمندی و خانه اندیشمندان علوم انسانی، در محل سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی واقع در تهران، خیابان نجات الهی، ضلع شمالی پارک ورشو برگزار خواهد شد و شرکت عموم به ویژه متخصصین در این نشست آزاد است.

233233

کد خبر 1959444