پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سامانه بارشی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سامانه بارشی در خراسان جنوبی تقویت می‌شود

بیرجند - ایرنا - رییس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به الگوی نقشه‌های پیش‌یابی بارش‌های نسبتا قابل ملاحظه‌ای برای استان پیش‌بینی می‌شود و این وضعیت تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

جواد نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش‌ها کل استان را فرا خواهد گرفت و در مرکز به سمت شمال و نواحی جنوبی و غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی گفت: در این مدت گاهی وزش تندباد، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

رییس گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: ماهیت بارش‌های فصل بهار رگباری و نقطه‌ای است که سبب وقوع روان‌آب می‌شود و مردم از حضور در مسیل رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی از کاهش دما برای امروز (یکشنبه) خبر داد و افزود: از فردا تا چهارشنبه تغییرات دمایی محسوس نخواهد بود.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اواخر هفته گذشته نیز درخصوص وزش باد شدید، بارش رگباری و رعد و برق در این استان هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم گفت: براساس هشدار هواشناسی درباره وقوع ناپایداری‌های جوی در استان 132 تیم امدادی و عملیاتی از روز جمعه تا دوشنبه هفته جاری در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سید ابوالحسن میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت مقدار بارش‌ها زیاد نخواهد بود اما ماهیت رگباری بودن باعث خواهد شد که در مدت زمان کم، وقوع روان‌آب را شاهد باشیم.

*س_برچسب‌ها_س*