یک‌شنبه 10 تیر 1403

سانیول: به بازیکنانم گفتم مثل 16 سالگی‌تان بازی کنید!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سانیول: به بازیکنانم گفتم مثل 16 سالگی‌تان بازی کنید!

سرمربی تیم ملی گرجستان از تاریخ‌سازی شاگردانش در یورو 2024 که به لطف پیروزی غیرمنتظره برابر پرتغال حاصل شد، ابراز خوشحالی کرد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ویلی سانیول پس از پیروزی 2 بر صفر تیم ملی گرجستان برابر ترکیه که باعث صعود گرجستانی‌ها به مرحله یک هشتم نهایی در اولین دوره حضورشان در جام ملت‌های اروپا شد، گفت: راستش را بخواهید حتی یادم نیست که قبل از بازی به بازیکنانم چه گفتم، اما پیامم به آنها این بود که بازی‌شان را انجام دهند، نظم‌شان را هنگامی که توپ را در اختیار ندارند حفظ کنند و وقتی صاحب توپ می‌شوند، دست به حمله بزنند. یادم هست که به آنها گفتم، مثل وقتی شانزده هفده سال بودند بازی کنند، بدون استرس، بدون دغدغه و آنها دقیقاً همین کار را کردند و حتی فراتر از انتظارات بودند.

سانیول ادامه داد: وقتی از شما به‌عنوان تیمی کوچک یاد می کنند، می‌دانید که چیزی برای از دست دادن ندارید. تنها چیزی که ما قبل از آمدن به یورو به بازیکنان‌مان گفتیم این بود که طوری بازی کنید که بعداً افسوس بخورید که چرا فوتبال خودمان را بازی نکردیم و از مسابقات آنطور که باید لذت نبردیم. به آنها گفتیم باری روی دوش‌شان نیست و تنها مسئولیتی که دارند این است کاری کنند مردم گرجستان به بازیکنان‌شان افتخار کنند و به نظرم این کار را هم به بهترین شکل انجام دادیم.

گرجستان با شکست پرتغال تاریخ‌ساز شد / ترکیه صعود کرد

سانیول درباره اینکه آیا رساندن گرجستان به مرحله حذفی یورو با دستاوردهایش در دوران بازیگری در تیم ملی فرانسه قابل قیاس است، گفت: مقایسه کاری که داخل زمین با آنچه از کنار زمین انجام می‌دهید، سخت است. ما هنوز روی حضورمان در تورنمنت تمرکز داریم و درک کاری که انجام داده‌ایم، سخت است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که ببازیم. من حرف‌های زیادی برای گفتن ندارم جز اینکه به بازیکنانم به خاطر وجهه خوبی که در این سه بازی برای گرجستان ساختند، افتخار می‌کنم. مایه مباهات من است که سرمربی آنها هستم.

تیم ملی گرجستان در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 به مصاف تیم ملی اسپانیا، برنده گروه B خواهد رفت.