دوشنبه 28 خرداد 1403

ساوتهمپتون تنها یک فصل در چمپیونشیپ ماند / سومین صعودکننده به لیگ برتر مشخص شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ساوتهمپتون تنها یک فصل در چمپیونشیپ ماند / سومین صعودکننده به لیگ برتر مشخص شد

ساوتهمپتون در پلی‌آف چمپیونشیپ موفق شد لیدز را 1-0 شکست دهد تا سومین تیم صعود کرده به لیگ برتر انگلیس باشد.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پلی‌آف صعود به لیگ برتر انگلیس امروز در ورزشگاه ومبلی بین ساوتهمپتون و لیدز برگزار شد. ساوتهمپتون به لطف تک‌گل آدام آرمسترانگ لیدز را شکست داد تا بعد از یک فصل از سقوطش به چمپیونشیپ به لیگ برتر برگردد.

لیدز بازی را بهتر شروع کرده بود ولی در دقیقه 24 بر خلاف جریان بازی و بعد از اشتباهات مرگبار در خط دفاعی لیدز، آدام آرمسترانگ پاس ایلان مسلیه را به گل تبدیل کرد. در ادامه نیمه اول هم مهمترنی موقعیت نصیب ساوتهمپتون شد ولی دروازه‌بان لیدز این بار مقابل شوت آرمسترانگ ایستادگی کرد تا ساوتهمپتون به شایستگی نیمه اول را با برتری به پایان برساند.

در نیمه دوم هم لیدز سعی داشت برای جبران خودش را به دروازه ساوتهمپتون نزدیک کند ولی آنها قادر به عبور از سازمان دفاعی مستحکم حریف نبودند و در نهایت ساوتهمپتون 1-0 به پیروزی رسید تا به فصل آینده لیگ برتر صعود کند.

هر دو تیم فصل گذشته از لیگ برتر به چمپیونشیپ سقوط کرده بودند. ساوتهمپتون فصل گذشته را در قعر جدول لیگ برتر به پایان برد و لیدز یک رتبه بالاتر در جایگاه نوزدهم ایستاد.

پیش از این لسترسیتی و ایپسویچ‌تاون مستقیما از چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کرده بودند و ساوتهمپتون سومین تیم صعودکننده شد. شفیلدیونایتد، برنلی و لوتون‌تاون سه تیم سقوط‌کننده این فصل لیگ برتر بودند.

ساوتهمپتون تنها یک فصل در چمپیونشیپ ماند / سومین صعودکننده به لیگ برتر مشخص شد 2
ساوتهمپتون تنها یک فصل در چمپیونشیپ ماند / سومین صعودکننده به لیگ برتر مشخص شد 3
ساوتهمپتون تنها یک فصل در چمپیونشیپ ماند / سومین صعودکننده به لیگ برتر مشخص شد 4