دوشنبه 30 مهر 1403

ستاره سابق بارسا و آرسنال در وودا فون آره‌نا / رسمی: فن برونکهورست سرمربی بشیکتاش شد

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ستاره سابق بارسا و آرسنال در وودا فون آره‌نا / رسمی: فن برونکهورست سرمربی بشیکتاش شد

بشیکتاش جیووانی فن برونک‌هورست هلندی را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه امروز رسانه‌های ترکیه مشغول مطرح کردن نام چندین مربی مطرح به عنوان نامزدهای هدایت بشیکتاش بودند دقایقی پیش این باشگاه با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد جیووانی فن برونک‌هورست هلندی با امضای قراردادی 2+1 ساله به عنوان سرمربی جدید این تیم تعیین شد.

در بیانیه کوتاه باشگاه بشیکتاش آمده است:" باشگاه امروز برای هدایت تیم اول مردان بشیکتاش با جوانی فن برونک‌هورست قراردادی امضا کرد و او از همین لحظه تا پایان فصل 27-2026 سرمربی ما خواهد بود. در قرارداد او بند تمدید خودکار یک ساله هم وجود دارد. قرارداد امروز در باشگاه بشیکتاش امضا شد و از همین لحظه فن برونکهورست هدایت بشیکتاش را به عهده دارد".

بشیکتاش که بعد از جام جهانی، فرناندو سانتوس پرتغالی را به عنوان سرمربی استخدام کرده بود او را در ماه آوریل اخراج کرد و سردار توپراک‌تپه به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل روی نیمکت سیاه و سفیدها نشست.

فن برونکهورست به عنوان فوتبالیست کارش را از سال 1993 با روتردام آغاز کرد و سپس به فاینورد، رنجرز، آرسنال و بارسلونا رفت.

این ستاره هلندی در سال 2010 درحالیکه پیراهن فاینورد را به تن داشت بازنشسته شد. او با بارسلونا 2 بار فاتح چمپیونزلیگ و با آرسنال یک بار فاتح لیگ برتر شده بود. فن برونکهورست مربی‌گری را از سال 2011 شروع کرده و در ابتدا دستیار سرمربی فاینورد بود. او در سال 2015 به عنوان سرمربی فاینورد منصوب شدو قهرمانی در اردیویسه را تجربه کرد. او در فصل 22-2021 درحالیکه هدایت گلاسکو رنجرز را بر عهده داشت با این تیم به فینال لیگ اروپا رسید.

ستاره سابق بارسا و آرسنال در وودا فون آره‌نا / رسمی: فن برونکهورست سرمربی بشیکتاش شد 2