پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر

بازیکنان سابق فوتبال باشگاهی اروپا اکنون سر از فوتبال خاورمیانه درآورده‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، در بازار نقل و انتقالات امسال، تیم‌های قطری و اماراتی مطابق انتظار و پیش‌بینی کارشناسان اگر چه به مانند عربستانی‌ها نتوانستند برای تیمشان خرج کنند، اما در این پنجره 7 بازیکن باتجربه و توانمند شاغل در فوتبال اروپا را به خاورمیانه آوردند. البته در وضعیت کنونی لیگ عربستان با 1 میلیارد و 22 میلیون یورو ارزشمندترین رقابت باشگاهی در آسیا است و با امارات و قطر به‌عنوان دو لیگی که طبق آمار ترنسفر مارکت، به ترتیب 359 میلیون و 342 میلیون یورو ارزش دارند، اختلاف فاحشی دارند. اکنون قصد داریم به بررسی چهره‌های شاخص بازار نقل و انتقالات این دو لیگ داشته باشیم تا آنها را بهتر بشناسیم.

لوئیس آلبرتو او تصمیم بسیار عجیبی گرفت و در شرایطی که الدحیل فصل گذشته با توجه به فرم ضعیفش به لیگ نخبگان آسیا نرسید، آلبرتو تصمیم گرفت به این تیم اضافه شود و پس از 8 فصل حضور در لاتزیو، شاگرد کریستوف گالتیه در قطر شود. او با مبلغی حدود 10 میلیون پوند به این تیم پیوست و البته او خیلی زود در ترکیب صدرنشین کنونی لیگ ستارگان قطر جا افتاده و وضعیت خوبی دارد.

خوسلو خوسلو در ادامه مسیر نقل و انتقالاتی عجیب خود پس از حضور قرضی در رئال مادرید، از سانتیاگو برنابئو به قطر آمد و حالا مهاجم مرکزی الغرافه شده است.

بنجامین بوریژو این هافبک جوان که سال‌های سال در رن بازی کرده بود، امیدوار بود در این تیم تبدیل به یک اسطوره شود، اما با توجه به اتمام قراردادش، به سراغ بررسی پیشنهادات جدیدش رفت و در این بین تیم الدحیل قطر را انتخاب کرد.

محمود ترزگه محمود ابراهیم حسن یا به قول هواداران استون ویلا، ترزگه؛ مهاجم مصری این تیم پس از مدتی بازی کردن با تیم باشاک شاهیر و ترابزون اسپور، به صورت قرضی به الریان پیوست.

نبیل فکیر  اگر در فصل 2018/19، در تست پزشکی لیورپول سلامتش تایید می‌شد، مسیر فوتبالی‌اش کاملا تغییر پیدا می‌کرد اما اینگونه هافبک فرانسوی - الجزایری در آغاز 31 سالگی به الجزیره پیوست.

محمد الننی هافبک سابق آرسنالی‌ها پس از اینکه مدتی در بشیکتاش بازی کرده بود، در این تابستان تصمیم گرفت همبازی فکیر شود تا برای الجزیره بازی کند.

لیزار مارکوویچ مارکوویچ پس از جدایی از لیورپول در ادامه دوران فوتبالی خود انتخاب‌های اشتباه زیادی داشت و دیگر نتوانست شرایط درخشانی که در پارتیزان داشت را تکرار کند؛ با این حال او هم به مانند دیگر بازیکنان خارجی، راهی امارات شد و حالا بنی یاس را انتخاب کرده است.

ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 2
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 3
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 4
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 5
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 6
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 7
ستارگان سابق اروپا حالا در خاورمیانه هستند / 7 چهره خاص نقل و انتقالات قطر و امارات: از آلبرتو تا فکیر 8