سه‌شنبه 29 خرداد 1403

سرانه مصرف گوشت قرمز به 7 کیلو رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سرانه مصرف گوشت قرمز به 7 کیلو رسید

افشین صدردادرس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میزان تولید و کشتار دام کاهش یافته است به طوریکه در سال گذشته کشتار رسمی دام در کشتارگاه ها با احتساب 28هزارتن دام زنده وارداتی، 472 هزارتن بود. درحالیکه مسئولان وزارت جهاد همچنان معتقدند که 900 هزارتن گوشت قرمز در کشور تولید می شود.

صدردادرس با بیان اینکه سال گذشته 129 هزارتن گوشت گرم و منجمد وارد کشور شده است، افزود: با توجه به کشتار دام در کشتارگاه های رسمی و همچنین عدم صادرات دام، سرانه مصرف گوشت با احتساب جمعیت کشور 7 کیلو بوده است. گفتنی است که آمار مهاجران غیرقانونی یا قاچاق دام به سبب فقدان اطلاعات و آمار دقیق محاسبه نشده است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: با احتساب جمعیت 85 میلیونی در صورت افزایش سرانه مصرف به 12 کیلو، یک میلیون و 26 هزارتن گوشت قرمز نیاز داریم.

او گفت: در سال 2022 بر مبنای گزارشات فائو میانگین مصرف گوشت قرمز در دنیا 41 کیلو بود، لذا در گام اول تلاشمان برآن است که به سرانه 12 کیلو قبل و سپس 41 کیلو میانگین جهانی برسیم که دستیابی به آن نیازمند یک سری تصمیمات و الزامات است که برنامه و اقدامات اجرایی نیاز دارد که سهم الوصول است.

خبرنگار: آزاده محبی

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی