شنبه 8 اردیبهشت 1403

سرلشکر سلامی: 100 هزار نفر در سپاه فاقد مسکن هستند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سرلشکر سلامی: 100 هزار نفر در سپاه فاقد مسکن هستند

فرمانده کل سپاه گفت: در سپاه 100 هزار نفر فاقد مسکن هستند که ما با یک برنامه‌ریزی در مرحله اول برای 48 هزار نفر از این کارکنان اقداماتی را انجام دادیم.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در جلسه شورای عالی مسکن که امروز شنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: کارکنان سپاه در نقاط مرزی در حال حراست از امنیت ملی کشور و بخش بسیاری در سایت‌های موشکی و پدافندی آماده هر اقدامی هستند و تقریباً نیمی از کارکنان جوان سپاه امروز در هجرت و کاملاً دور از خانواده زندگی می‌کنند.

سرلشکر باقری مطرح کرد: تفاهم ستادکل نیروهای مسلح با دولت برای ساخت 500 هزار واحد مسکونی

سلامی ادامه داد: تهیه مسکن برای این کارکنان علاوه بر ایجاد آرامش خاطر موجب می‌شود که بخشی از بار معیشتی از دوش این عزیزان برداشته شود؛ به همین دلیل ما به مسکن تنها به‌عنوان بستری برای معیشت مطمئن نگاه نمی‌کنیم، بلکه وسیله‌ای است برای اینکه همرزمانم بتوانند مأموریت‌های سخت و سنگین خود را با اطمینان خاطر انجام دهند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در سپاه 100 هزار نفر فاقد مسکن هستند که ما با یک برنامه‌ریزی در مرحله اول برای 48 هزار نفر از این کارکنان اقداماتی را انجام دادیم و 9 هزار و 100 واحد تحویل داده شده و 20 هزار و 152 واحد نیز در حال ساخت است؛ اما 52 هزار واحد کسری داریم تا بتوانیم نیاز‌های موجود را تأمین کنیم.

سلامی گفت: برای ما تأمین مسکن برای فاقدین مسکن بسیار مهم است و 50 هزار واحد مسکونی سازمانی را هم پیش‌بینی کرده‌ایم؛ اما سود بالای بانکی و حقوق پایین کارکنان، وضعیت را دشوار می‌کند. امیدواریم با همکاری دولت بتوانیم نیاز کارکنان‌مان را تأمین کنیم.