سرمازدگی فروردین 88 میلیارد ریال به باغهای استان سمنان خسارت زد
سمنان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: خسارت سرمازدگی اوایل فروردین امسال به باغها و اراضی کشاورزی استان 88 میلیارد ریال برآورد شد.
ایرج رئیسیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سرمازدگی در شامگاه چهارم فروردین 99 سبب آسیب به شکوفه درختان میوه در یک هزار و 100 هکتار از اراضی زراعی استان سمنان شد.
وی بیان کرد: سرمای بهاره در هفته اول فرودین امسال، بیشترین خسارت را به شهرستانهای غربی استان سمنان وارد کرد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: 318 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان سمنان، 224 هکتار از اراضی کشاورزی گرمسار، 407 هکتار از اراضی مهدیشهر، 26 هکتار اراضی آرادان و 135 هکتار از اراضی سرخه بر اثر سرمای بهاره آسیب دید.
وی تصریح کرد: بیشترین میزان خسارت ناشی از سرمازدگی هفته اول فروردین امسال از لحاظ ارزشی مربوط به شهرستان سرخه با 54 میلیارد ریال بود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان یادآور شد: هیچ گونه خسارت دامی ناشی از سرمای بهاره در هفته اول فرودین 99 گزارش نشده است.
شکوفه درختان در شهرستاهای استان سمنان بازشده و سرمازدگی در شامگاه چهارم فروردین موجب از بین رفتن شکوفهها و سردرختیها شد.
یخزدگی درختان زمانی رخ میدهد که دمای هوا به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد.
*س_برچسبها_س*