شنبه 9 تیر 1403

سرمربی آلبانی از پرخواهان‌ترین‌های اروپا / یورو سکوی پرتاب سیلوینیو: بزرگان اروپا به خط شدند

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سرمربی آلبانی از پرخواهان‌ترین‌های اروپا / یورو سکوی پرتاب سیلوینیو: بزرگان اروپا به خط شدند

با وجود حذف آلبانی، نمایش خوب این تیم در یورو باعث شده چندین تیم به دنبال جذب سرمربی برزیلی آلبانی، سیلوینیو باشند.

به گزارش "ورزش سه"، آلبانی در مرحله گروهی یورو 2024 با اینکه در گروه مرگ قرار داشت مقابل سه قدرت فوتبال اروپا نمایش‌هایی قابل تحسین داشت و حتی موفق شد از کرواسی یک تساوی بگیرد.

عملکرد خوب آلبانی باعث شده چندین نفر از بازیکنان این تیم و مربی برزیلی‌اش سیلوینیو مورد توجه چندین باشگاه بزرگ قرار بگیرند. سیلوینیو طبق توافق اولیه‌اش با آلبانی قرار است تا جام جهانی 2026 روی نمیکت این تیم باشد ولی او در پایان ژوئن باید قراردادش را تمدید می‌کرد ولی تا این لحظه خبری از تمدید رسمی نبوده است.

آرماند دوکا، رئیس فدراسیون آلبانی، چند روز پیش به هواداران گفت که مشکلی برای تمدید سیلوینیو وجود ندارد و مربی برزیلی هم دیروز بعد از ورود به تیرانا، پایتخت آلبانی گفت:" من بخشی از این پروژه هستم. از یک سال و نیم حضورم در آلبانی خیلی راضی‌ام". اما شکی نیست که در هفته‌های آینده پیشنهادهای بزرگ و وسوسه‌کننده‌ای از راه می‌رسد.

این برزیلی 50ساله از زمانی که به عنوان دفاع چپ منچسترسیتی با فوتبال خداحافظی کرد مربی‌گری را به عنوان دستیار تیته در تیمهای کروزیرو، کورینتیانس و سپس تیم ملی برزیل آغاز کرد. او سپس در اینتر با روبرتو مانچینی کار کرد و در سال 2019 اولین تجربه به عنوان سرمربی را در لیون فرانسه پشت سر گذاشت. او کمی بعد از لیون اخراج شد و هدایت کورنتیانس را به عهده گرفت.

سیلیوینو ژانویه سال گذشته به عنوان سرمربی تیم ملی آلبانی معرفی شد و آنها را به مرحله نهایی یورو رساند. آنها در گروهی که تیمهایی مثل چک و لهستان در آن حضور داشتند درحالیکه یک هفته به پایان مرحله مقدماتی مانده بود صدرنشین شده و شگفتی‌ساز مرحله مقدماتی لقب گرفتند.

سرمربی آلبانی از پرخواهان‌ترین‌های اروپا / یورو سکوی پرتاب سیلوینیو: بزرگان اروپا به خط شدند 2