پنج‌شنبه 12 مهر 1403

سرمربی سحرخیزان و قربانی اخراج شد

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
سرمربی سحرخیزان و قربانی اخراج شد

باشگاه اورنبورگ تصمیم گرفت تا پس از کسب نتایج ضعیف، سرمربی خود را تغییر دهد.

باشگاه اورنبورگ پس از 14 بازی بدون پیروزی، داوید دیوگراسیا را از سمت سرمربی‌گری اخراج کرد. وظایف او به صورت موقت به ایلشات آیتکولوف، مربی ارشد تیم، سپرده شد. باشگاه در بیانیه‌ای از دیوگراسیا به خاطر تلاش‌هایش در دوره سختی که تیم را به دست گرفت، تقدیر کرد.

دیوگراسیا که در ماه مارس 2023 از فوتبال پایه به آکادمی اورنبورگ پیوست، در ماه اوت همان سال هدایت تیم اصلی را برعهده گرفت. او توانست در اولین تجربه‌اش در فوتبال بزرگسالان، تیم را از سقوط نجات دهد. او کار خود را با موفقیت آغاز کرد و در هشت بازی ابتدایی شش برد به دست آورد، اما نتایج تیم به تدریج افت کرد و فصل را با قرار گرفتن یک امتیاز بالاتر از منطقه سقوط به پایان رساند.

در فصل جدید، اورنبورگ با پیروزی 2-0 برابر اسپارتاک مسکو کار را آغاز کرد، اما در ادامه به مدت 14 بازی در تمام مسابقات موفق به کسب پیروزی نشد. این سری ناکامی‌ها منجر به پنج شکست در بازی‌های جام و تنها چهار تساوی در لیگ شد. در نهایت، شکست 2-1 در مقابل لوکوموتیو مسکو در جام، آخرین بازی دیوگراسیا در سمت سرمربی‌گری بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ولادیمیر سلیشکوویچ، سرمربی سابق اسپارتاک مسکو، نزدیک به تصدی این پست است. سلیشکوویچ در بهار 2023 به‌عنوان سرمربی موقت اسپارتاک فعالیت کرد و در 10 بازی تنها یک شکست داشت. او موفق شد تیم را از بحران نجات دهد و چندین پیروزی مهم را به دست آورد.

علاوه بر سلیشکوویچ، سرمربیانی چون سرگی یوران و الکساندر مستوی نیز علاقه خود را برای هدایت اورنبورگ اعلام کرده‌اند. یوران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اورنبورگ پتانسیل قرار گرفتن در نیمه بالای جدول لیگ برتر روسیه را دارد و آماده است به تیم کمک کند.

لازم به ذکر است که سعید سحرخیزان و محمد قربانی، دو بازیکن ایرانی عضو تیم فوتبال اورنبورگ هستند.

از میان اخبار

حرف‌های قشنگ سیمونه اینزاگی درباره مهدی طارمی

جانشین موقت نکونام ایرانی شد؛ جانشین اصلی خارجی

درخشش پسر ایرانی در قلب اروپا؛ آتش بازی جدید مهدی طارمی

کاش وسوسه نمی‌شدی آقای نکونام!