شنبه 14 مهر 1403

سرمربی سوئیس: آلمان را با سربلندی ترک می‌کنیم

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سرمربی سوئیس: آلمان را با سربلندی ترک می‌کنیم

مورات یاکین، سرمربی تیم ملی سوئیس، می‌گوید تیمش با سربلندی مسابقات یورو 2024 را ترک می‌کند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سوئیس امشب پس از از دست دادن برتری 1-0 در مقابل انگلیس، در ضربات پنالتی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. پس از پایان بازی، مورات یاکین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او ابتدا گفت:«این شکست دردناک است. ما تلاش زیادی کردیم و فرصت‌های زیادی خلق کردیم. برای بازیکنان و کشورمان ناراحتم. انگلیس فرصت‌های زیادی نداشت و ما چندین فرصت خوب ایجاد کردیم. ما مستحق بازگشت به خانه نیستیم اما می‌توانیم به عملکردمان افتخار کنیم.»

یاکین همچنین افزود:«ما دیگر نیازی به پنهان کردن بعضی صحبت‌ها نداریم. ما به دلیل اینکه امروز به اندازه کافی خوب نبودیم، حذف شدیم. ضربات پنالتی به شانس بستگی دارد و ما آن را نداشتیم. ما مشکلات زیادی برای تیم‌های بزرگ ایجاد کردیم، بنابراین با سربلندی مسابقات را ترک می‌کنیم.»

در مورد عملکرد آکانجی و از دست دادن ضربه پنالتی‌اش، یاکین گفت:«هیچ کلمه‌ای برای دلداری دادن به او وجود ندارد. من از او برای عملکرد و رهبری‌اش در تیم تشکر کردم. یک ناراحتی عمیق وجود دارد و همه ما باید آن را تحمل کنیم. اما همچنین احساس افتخار زیادی داریم. به طور کلی، این یک تورنمنت بسیار موفق بود.»

در خصوص گرانیت ژاکا، یاکین بیان کرد:«او با درد بازی می‌کرد. او در اوایل بازی مقابل ایتالیا آسیب دید و این هفته خیلی تمرین نکرد. برای من معجزه است که او امروز بازی کرد. این موضوع نشان‌دهنده شخصیت و اراده اوست. در برخی لحظات نتوانست پاس‌های بلند را بدهد چون اذیت می‌شد اما او شایسته تقدیر بسیار زیادی است.»

سرمربی سوئیس: آلمان را با سربلندی ترک می‌کنیم 2