چهارشنبه 11 مهر 1403

«سرمشق» نمایشگاه خوشنویسی «احد ترابی» برگزار می‌شود

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
«سرمشق» نمایشگاه خوشنویسی «احد ترابی» برگزار می‌شود

«سرمشق» نمایشگاه خوشنویسی «احد ترابی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احد ترابی، پیشکسوت خوشنویسی و شاگرد اساتید بزرگی همچون شادروان سیدحسن و سیدحسین میرخانی بخشی از آثار خط خود را تحت عنوان"سرمشق"به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه مجموعه ای از آثار خوشنویسی و سرمشق‌های استاد احد ترابی در 60 تابلو حاوی اشعار شعرای نامی ایران زمین همچون شیخ اجل سعدی، حافظ شیرازی، فردوسی، حضرت مولانا، شمس تبریزی و دیگر مفاخر و دانشمندان فرهنگ و تاریخ ادبیات ایران برگزار خواهد شد. نمایشگاه خوشنویسی "سرمشق" با حمایت و تشویق دکتر مرتضی طالع ماسوله مدیر موزه نقاشیهای پشت شیشه با هدف تجدید خاطره و همچنین بزرگداشت اساتید بزرگ خوشنویسی همچون شادروان استاد سید حسن و سید حسین میرخانی توسط شاگردش استاد ترابی بمدت 10 روز از روز جمعه مورخ 13مهرماه 1304 در موزه نقاشی های پشت شیشه در خیابان هدایت برگذار خواهد شد.

او پس از سال‌ها خوشنویسی و خطاطی توانسته بیش از هزار کتیبه مساجد و اماکن متبرکه را در داخل و خارج از کشور از خود به یادگار بگذارد.

استاد احد ترابی، متولد 1325 در اراک، از 7سالگی شروع به هنر خوشنویسی کرده است و تا به امروز به مدت 70 سال در این زمینه فعالیت داشته و اکنون نیز مشغول به تدریس میباشد، وی بعد از خط نستعلیق، به کتابت کتیبه های مساجد و اماکن متبرکه پرداخته است.

5757

کد خبر 1965955