یک‌شنبه 3 تیر 1403

سرنوشت جالب متئوس فرناندز / از فاجعه در بارسلونا تا ستاره شدن در برزیل

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سرنوشت جالب متئوس فرناندز / از فاجعه در بارسلونا تا ستاره شدن در برزیل

متئوس فرناندز که قطعا یکی از بدترین خریدهای تاریخ بارسلوناست، حالا در فوتبال برزیل به اوج برگشته است.

به گزارش "ورزش سه"، در 31 ژانویه 2020، بارسلونا انتقال متئوس فرناندز از پالمیراس را رسمی کرد. اریک آبیدال و جوزپ ماریا بارتومئو روی هافبکی که تجربه بالایی نداشت، حساب ویژه ای باز کرده بودند با این حال، او تنها 17 دقیقه برای بارسا به میدان رفت که در لیگ قهرمانان بود. در لالیگا اسپانیا تنها به مدت 166 دقیقه به صورت قرضی در وایادولید بازی کرد و سپس قرارداد او فسخ شد.

او سپس از بارسلونا به خاطر فسخ یک‌طرفه شکایت کرد و زمستان سال گذشته، بارسلونا به پرداخت 7.7 میلیون یورو غرامت به بازیکن برزیلی محکوم شد 7.7 میلیون یورو غرامت به بازیکنی که تنها 17 دقیقه برای بارسا بازی کرد. 

بارسا به این حکم اعتراض کرد و ماه قبل اعلام شد که دادگاه استیناف به نفع باشگاه کاتالان حکم داده و این باشگاه نه 7.7 میلیون یورو که 731291 یورو به عنوان دستمزد دو ماه بازیکن باید به عنوان غرامت بدهد.

بیش از سه سال از آن انتقال عجیب و جنجالی می گذرد و احتمالا بسیاری از طرفداران بارسا اصلا نام متئوس فرناندز را به خاطر نمی آورند اما این بازیکن 25 ساله به فوتبال برزیل بازگشته و در لیگ برزیل بسیار خوش درخشیده است. 

او خود را به عنوان یکی از کامل ترین هافبک های لیگ در ردبول براگانتینو ثابت کرده است. این تیم در رتبه دوم جدول قرار دارد و همچنان رویای رسیدن به بوتافوگو را در صدر جدول دارد، همان باشگاهی که فرناندز در آن به عنوان یک بازیکن حرفه ای اولین بازی خود را انجام داد. او در لیگ 24 بازی انجام داده است که در همه آنها به عنوان بازیکن فیکس بوده است. فقط یک بازی را به دلیل محرومیت و دیگری به دلیل استراحت از دست داده است. فرناندز در 24 بازی یک گل زده و سه پاس گل نیز داده است.

بازیکنی که بارسا برایش هفت میلیون یورو هزینه کرد، حالا در برزیل به فرمی برگشته که ممکن است یک بار دیگر درهای فوتبال اروپا را به رویش باز کند.

سرنوشت جالب متئوس فرناندز / از فاجعه در بارسلونا تا ستاره شدن در برزیل 2
سرنوشت جالب متئوس فرناندز / از فاجعه در بارسلونا تا ستاره شدن در برزیل 3