جمعه 30 شهریور 1403

سرنوشت عجیب ستاره بزرگ در عربستان / الاتحاد بدون بنزما: کاش برنگردی کریم!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سرنوشت عجیب ستاره بزرگ در عربستان / الاتحاد بدون بنزما: کاش برنگردی کریم!

کریم بنزما در 10 بازی اخیر الاتحاد این تیم را همراهی نکرده و زردپوشان عربستان به مراتب بهتر از دوران حضور او نتیجه گرفته‌اند.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی تابستان گذشته کریم بنزما رئال مادرید را ترک کرد و به الاتحاد عربستان پیوست همه انتظار داشتند او به ستاره اصلی لیگ این کشور تبدیل شده و در رقابت‌های آسیایی مثل لیگ قهرمانان هم بدرخشد.

اما اوضاع اصلا آنطور که الاتحاد و بنزما دوست داشتند پیش نرفت. بنزما حتی سایه‌ای از آن ستاره درخشان برنابئو نبود و کم کم هدف خشم هواداران و رسانه‌ها قرار گرفت. تنش تا جایی بالا رفت که او با سرمربی جدید الاتحاد مارسلو گایاردوی آرژانتینی هم مشکل پیدا کرد و از ترکیب اصلی کنار گذاشته شد.

کریم تا امروز در 10 مسابقه پیاپی برای الاتحاد به میدان نرفته و بدون او زردپوشان عربستانی شرایط بهتری پیدا کرده‌اند. آخرین بازی الاتحاد بدون بنزما دیدار با نوبهار ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بنزما از شروع فصل از 30 بازی الاتحاد در همه رقابت‌ها در 20 مسابقه به میدان رفته ولی 10 بازی آخر را از دست داده است. جالب اینجا است که از زمان کنار رفتن بنزما از ترکیب، الاتحاد در 10 بازی تنها یک بار شکست خورده، باخت مقابل ضمک در هفته شانزدهم لیگ روشن. این در حالی است که در دوران حضور بنزما الاتحاد هفت باخت به دست آورده بود.

در روزهایی که مصدومیت و سپس تصمیم کادر فنی باعث کنار رفتن کریم از ترکیب بود الاتحاد چهار بازی در لیگ عربستان، چهار بازی در آسیا و دو بازی در جام حذفی این کشور انجام داده و در این مسابقات 7 بار پیروز شده، دو تساوی به دست آورده و یک بار شکست خورده است.

بنزما دوشنبه گذشته به تمرینات اضافه شد و گفته می‌شود به زودی به ترکیب الاتحاد برمی‌گردد. اما آمار عملکردی الاتحاد در دوران غیبت او نشان می‌دهد شاید تیم گایاردو بدون ستاره نامدارش شرایط بهتری داشته باشد.

سرنوشت عجیب ستاره بزرگ در عربستان / الاتحاد بدون بنزما: کاش برنگردی کریم! 2