یک‌شنبه 15 مهر 1403

سرویس دهی به یک میلیون و 700 هزار پرواز عبوری از آسمان ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سرویس دهی به یک میلیون و 700 هزار پرواز عبوری از آسمان ایران

کاپیتان تخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص تعداد پرواز‌های عبوری از فرودگاه‌های کشور گفت: در سه سال دولت سیزدهم به 1.7 میلیون پرواز داخلی و عبوری و بین المللی سرویس دهی داشته‌ایم.

وی افزود: در یک سال گذشته تعواد پرواز ها‌ی عبوری و بین المللی 347 هزار مورد بوده و تعداد پرواز‌های داخلی هم 172 هزار مورد و بین المللی 110 هزار مورد بوده است.

وی در خصوص قیمت هواپیمای وارسی پروازی هم گفت: این هواپیما 6میلیون و 200 هزار یورو قیمت گذاری شد که یک مدت برای خرید این هواپیما با بن بست تحریم روبرو بودیم که با تلاش کوشش‌های صورت گرفته برطرف شد.

وی افزود: در بخش سرمایه گذاری برای پرواز‌های فرودگاه امام و فرودگاه مهرآباد موازی کاری شده است، اما انتقال پرواز‌های داخلی به فرودگاه امام خمینی توجیه اقتصادی ندارد و البته اگر این پرواز‌ها کانکشن باشند توجیه دارد، اما در غیر این صورت هیچ توجیهی ندارد.

وی تاکید کرد: فرودگاه مهرآباد به هیچ عنوان جمع شدنی نیست و نقطه اصلی فرودگاهی کشور است چراکه این فرودگاه منطقه هاب پرواز‌های داخلی است.

وی افزود: 4هزار و600 مایل مسیر پروازی جدید ایجاد کردیم و و طبق قانون شورای عالی معماری منطقه مهرآباد به عنوان یک منطقه فرودگاهی محسوب می‌شود.

خبرنگار: محبوبه کباری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی