شنبه 9 تیر 1403

سریال «مختارنامه» از تلویزیون پخش می‌شود

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
سریال «مختارنامه» از تلویزیون پخش می‌شود
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، سالِ گذشته یکی از نکاتی که در فضای رسانه‌ای بر روی آن بحث می‌شد پخش سریال «مختارنامه» و نوستالژی‌هایی بود که تکلیف پخش‌شان روشن نبود. تا جایی که درخواست‌های مکرری اتفاق افتاد و تلویزیون ترجیح داد در قالب فیلم‌های سینمایی «مختارنامه» را روی آنتن ببرد.

اما امسال شبکه آی‌فیلم اعلام کرد که در کنداکتور سریال‌های ویژه محرمی خودش، «مختارنامه» را از همان روزهای نخست آغاز می‌کند. بر این اساس سه سریال «مختارنامه»، «شب دهم» و «وارث» از این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد. سریال «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری از 16 تیرماه ساعت 22 روی آنتن می‌رود.

خلاصه داستان: "مختار ثقفی" که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آنکه دوست جنگجو و ایرانی‌اش "کیان"، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقع عاشورا رخ می‌دهد و مختار به خونخواهی سید و سلار شهیدان قیام می‌کند.

سریال «شب دهم» با دو روز دیرتر یعنی از 18 تیرماه ساعت 20 روی آنتن می‌رود. مجموعه تلویزیونی که حسن فتحی کارگردانی کرد و داستانِ جوان شروری به نام حیدر خوش‌مرام را به تصویر می‌کشد. در خلاصه داستان این سریال آمده است: جوان شروری به نام حیدر خوش مرام (حسین یاری) عاشق یکی از شاهزاده‌های قجری (کتایون ریاحی) می‌شود. حیدر خوش مرام که لوطی‌های طهران قدیم هست می‌خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی‌پذیرد. اما با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می‌شود و وقتی که میبیند این شخص دست‌بردار نیست، شرط می‌گذارد که اگر بتوانی ده شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کند با تو ازدواج خواهم کرد. دلیل این شرط شاهزاده بعدها مشخص می‌شود که به دلیل خاطراتی است که از این مراسم در دوران کودکی خود داشته است، حیدر به اتفاق دوست خوب خود، یاور و بقیه نوچه‌هایش این مراسم را برگزار می‌کنند تا اینکه در شب دهم و...

سریال «وارث» از همان 16 تیرماه روی آنتن خواهد رفت. دیگر مجموعه نوستالژی‌ای که کاظم بلوچی آن را کارگردانی کرده است. این مجموعه تلویزیونی از ساعت 17 روی آنتن می‌رود؛ در خلاصه داستان این سریال آمده است: داستان شخصی به نام آقاجان را دنبال می‌کند که متولی یک تکیه است. آقاجان سال‌های درازی است که از دو امانت مهم یعنی خنجر جواهرنشان و کتاب با ارزشی نگهداری می‌کند که از پدر همسرش به وی ارث رسیده‌است. شبی پیرمردی در رؤیا به سراغ او می‌آید و از او می‌خواهد تا آن امانت‌ها را به وارث اصلی آنها بازگرداند. آقاجان تصمیم می‌گیرد خنجر و کتاب را به ناصر، خواهرزاده‌اش بسپارد.