سه‌شنبه 29 خرداد 1403

سریال پرچمدار قیام بختیاری‌ها به سعید سلطانی می‌رسد؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سریال پرچمدار قیام بختیاری‌ها به سعید سلطانی می‌رسد؟

سریال «شیر علی مردان خان» در حالی مراحل تکمیل فیلمنامه و آماده‌سازی تولید را سپری می‌کند که مذاکره با سعید سلطانی و دیگر بخش‌های شروعِ تولید این مجموعه تلویزیونی در دستور کار است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سعید سلطانی کارگردان سریال پس از باران و ستایش این روزها مجموعه تلویزیونی «طوبی» را در شهرک غزالی فیلمبرداری می‌کند. سریالی که به ماجرای پیاده‌روی اربعین می‌پردازد و قرار است برای ایام ماه صفر آماده پخش شود.

حسن عابدینی معاون امور استان‌های صداوسیما از ساخت سریال «شیرعلی مردان‌خان» خبر داد که مذاکره با سعید سلطانی در دستور کار است. کارگردانی که دغدغه ساخت سریالی درباره رهبر قیام بختیاری‌ها را از سال‌های گذشته داشته و چندین بار در رسانه مطرح شد او قرار است این سریال را جلوی دوربین ببرد و به دلایل مختلف این اتفاق نیفتاد.

حالا بعد از این سال‌ها معاون وقت امور استان‌های صداوسیما در حالی خبر می‌دهد که این روزها شاهد رونق ساخت سریال‌های تلویزیونی در معاونت استان‌ها هستیم. از «مادر سوجان» به کارگردانی حسین تبریزی به تعبیرِ عابدینی روزهای پایانی فیلمبرداری را می‌گذراند و «دامون» که پیشرفت بالای فیلمبرداری داشته است.

توضیحاتی درباره توقف سریال «بدل»/ پای رضا عطاران در میان است؟

حسن عابدینی به خبرنگار تسنیم گفت: با سعید سلطانی مذاکره شده و در حال گفت‌وگو هستیم تا بحث کارگردانی و بقیه بخش‌های تولید را قطعی کنیم. به زودی این سریال تولید خودش را شروع کند. در حال حاضر فیلمنامه در حال نهایی شدن است و لوکیشن و ابزارهای صحنه از جمله لباس‌ها، شمشیرها و وسایل مختلف آماده شده‌اند.

وی افزود: سریال «شیرعلی مردان خان» قرار است بیش از 30 قسمت ساخته شود. همچنین قرار است در چهارمحال و بختیاری جلوی دوربین برود.

به گزارش تسنیم، شیرعلی‌مردان بختیاری همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی و آیت‌الله مدرس از وطن‌خواهان مبارزی بود که ضمن مقابله با عوامل بیگانه و خارجی از مخالفان جدی رضاشاه بود. در نهایت نیز توسط عوامل رژیم پهلوی به زندان قصر افتاد و در روز 17 آذر سال 1313 اعدام شد و به شهادت رسید.

این مبارز بختیاری فرزند سردار بی‌بی مریم است که چندی پیش سریال "بانوی سردار" از شبکه‌های تلویزیون روی آنتن رفت.