جمعه 20 مهر 1403

سعیدی: برخورد صدا و سیما با ماجرای بنزین از نمونه‌های موفق بود / میرفتاح: صدا و سیما آدم را خسته می کند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سعیدی: برخورد صدا و سیما با ماجرای بنزین از نمونه‌های موفق بود / میرفتاح: صدا و سیما آدم را خسته می کند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی عملکرد یکساله رئیس سازمان صدا و سیما با حضور نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و پژوهشگر و علی میرفتاح، سردبیر سابق روزنامه اعتماد در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و پژوهشگر در این نشست با بیان اینکه صدا و سیما ذاتا ضد دین نیست، گفت: نمونه‌های بسیار موفق زیادی همچون سربداران، روزی روزگاری، مختارنامه و پایتخت داریم که...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست بررسی عملکرد یکساله رئیس سازمان صدا و سیما با حضور نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و پژوهشگر و علی میرفتاح، سردبیر سابق روزنامه اعتماد در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد. نعمت‌الله سعیدی، نویسنده و پژوهشگر در این نشست با بیان اینکه صدا و سیما ذاتا ضد دین نیست، گفت: نمونه‌های بسیار موفق زیادی همچون سربداران، روزی روزگاری، مختارنامه و پایتخت داریم که کاملا تلقی ضددین بودن صدا و سیما را نفی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما شعار سیاست ما عین دیانت ماست سر می‌دهیم، ولی وقتی به معاونت سیاسی سیما می‌رسد نقطه آخرش است، تصریح کرد: معاونت سیاسی صدا و سیما یک حق وتو و قدرت خاصی در رسانه ملی دارد

سعیدی با تاکید بر اینکه تکلیف سکولاریته در معاونت سیاسی صدا و سیما باید مشخص شود، اضافه کرد: داشتن کارگردان و بازیگر بچه مسلمان و مدیر حزب اللهی لازم است، ولی کافی نیست، باید به نقطه‌ای برسیم که تئوری‌ها حکومت کنند.

وی بیان کرد: سریال روزی روزگاری را می‌شود دو سه سال یک بار در کمال لذت تماشا کرد، یک اثر خوب را می‌توان چندین بار دید.

سعیدی اضافه کرد: 90 درصد آثار صدا وسیما که در خصوص قضایای اخیر و حجاب تولید شده، ضد حجاب، ارزش‌ها و آموزه‌های دینی است.

علی میرفتاح، سردبیر سابق روزنامه اعتماد نیز گفت: یکی از دلایل اصلی که باعث شد نقشه‌های مجاهدین و منافقین عملیاتی نشود، مناظره‌ها و تربیون‌های آزاد صدا و سیما در اوایل انقلاب بود.

وی با بیان اینکه آزادی از جنس گفتگو، «عالی» و «بهترین چیز» است، اظهار کرد: وقتی شبهه‌ای به وحی ایجاد می‌شود آیا این وظیفه BBC است که برنامه بگذارد؟ گور پدر BBC، مگر او دلش برای ما و آخرت ما سوخته؟ چرا تلویزیون ما نباید مناظره بگذارد؟

میرفتاح با طرح این سوال که چرا نباید موضوعات و شبهات دینی و سیاسی در صدا و سیما مطرح شود؟ اظهار کرد: تا مختارنامه را از چشم ننداختیم، ضایع نکردیم، زیر دست و پا ننداختیم و تبدیل به جک و لطیفه نکردیم تا مبتذلش نکردیم دست از سرش برنداشتیم.

وی اضافه کرد: امروز خنده دار شده و همه می‌گویند کاش فلانی یک حرفی بزند تا نشود مختارنامه را پخش کرد، ظاهرا به آرزوی شان هم رسیدند!

وی با بیان اینکه ماهیت صدا و سیما را نه مدیران این رسانه شناختند و نه مسئولان اظهار کرد: رسانه‌ای که متناسب با انقلاب اسلامی باشد و بتواند پیام انقلاب را به مردم جهان که پیشکش، به مردم خودمان منتقل کند نداشته نداریم و نیست.

وی با طرح این سوال که چند برنامه تلویزیونی برای معرفی مجاهدین خلق و منافقین به نسل جوان داشته‌ایم؟ افزود: چه تعداد مستند درباره قاجار که هیچ درباره حکومت پهلوی داشته ایم.