دوشنبه 9 مهر 1403

سعی کردم به تیم شوک بدهم / حرف‌های بازیکنی که تراکتور را نجات داد!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سعی کردم به تیم شوک بدهم / حرف‌های بازیکنی که تراکتور را نجات داد!

فقط می‌خواستم جبران کنم و آن تکل را زدم، فکر می‌کنم شوک خوبی به تیم بود.

به گزارش "ورزش سه"، یک تکل استثنایی بعد از یک اشتباه، عارف آقاسی را به ستاره درخشان تراکتور در دیدار با سپاهان تبدیل کرد. او در این صحنه دروازه تیمش را نجات داد و با شوکی فوق‌العاده به تیم، زمینه‌ساز گل پیروزی بخش امیرحسین حسین‌زاده شد.

عارف آقاسی 27 ساله که کمتر در رسانه‌ها دیده می‌شود، بعد از این نمایش موثر، گفتگویی را با خبرنگار ما انجام داد تا در مورد این بازی و کسب پیروزی مهم، صحبت کند. عارف در این گفتگو درباره مسائل مختلف صحبت کرده و همچنین درباره دفاع جانانه تراکتور از یک گل، روایت جالبی داشته است.

* برد را تبریک می‌گویم، انصافا خیلی بازی مهمی را بردید. همچین بازی‌هایی که به قول معروف حکم بازی شش امتیازی دارند همیشه آدم باید با جسارت و شجاعت برود بازی کند نه اینکه فقط برود که نبازد. فرقی ندارد زمین خودت باشد یا زمین حریف، باید بروی و ببری. ذهنیت ما هم همینطور بود، ما این شجاعت و جسارت را داشتیم که در زمین حریف ببریم و دیدید که قبل از گل و اخراج هم چه فرصت‌های خوبی را ساختیم.

* این ذهنیت چطور ساخته شده؟ نمی‌شود بگویی ک این فقط یک شبه یا یک روزه بوده. وقتی در تیم تراکتور هستی با وجود این تماشاگران باید فقط به فکر بهترین عملکرد باشی و ذهنیت قوی داشته باشی.

* یعنی هدفتان از اول این بود که سپاهان را در فولادشهر ببرید؟ بله ما هدفمان این بود برای برد برویم و فرقی ندارد در زمین خودمان باشد یا زمین حریف. می‌دانستیم برد در این بازی چه اهمیتی دارد و به همین خاطر با انگیزه بسیار بالایی وارد زمین شدیم که بازی را ببریم.

* وقتی ده نفره شدید چطور؟ وقتی ده نفره شدیم واقعیت یک ذره چطور بگویم... کار سخت شد. اما وقتی برای بردن به زمین می‌روی ده نفره هم بشوی باید تلاش کنی. ما تمام تلاشمان این بود که گل بزنیم و ببریم. وقتی هم گل زدیم دیگر اعتماد به نفس بیشتری گرفتیم و فهمیدیم می‌توانیم این کار بزرگ را انجام دهیم. وسط بازی هم با یک دیگر که صحبت می‌کردیم فقط می‌گفتیم برد مساوی هم نه، باید ببریم. منظورم این است دیگر وقتی گل را زدیم فقط و فقط به سه امتیاز فکر کردیم.

* در مورد نقطه عطف بازی صحبت کنیم که تکل درخشان تو بود، البته قبلش هم توپ را لو داد. آن تکل قبلش یک اتفاقی افتاد و یک اوت دستی فکر کنم زود شروع کردند و یک جورهایی تعارف بین ما شد و توپ قطع شد و اشتباه پیش آمد. ولی خوب در ادامه خدا رو شکر ک توپ قطع شد و آسیبی به تیم وارد نشد.

* این تکل تو یک شوکی هم به تیم بود که از فشار خارج شوید. یعنی یک جورهایی اشتباهت و آن تکل باعث شد به بازی برگردید. فکر کنم آن لحظه شوکی به همه ما بود که یک خرده بازی را جدی‌تر بگیریم و از حال و هوای اخراج بیرون بیاییم.

* صدرنشینی چه حسی برایت دارد؟ ما هفته ششم هفتم پارسال به صدر جدول نزدیک شدیم، اما ما به جدول فعلا فکر نمی‌کنیم و بازی به بازی پیش می‌رویم. الان هم فکر و ذکرمان بازی آسیایی است و امیدواریم که بتوانیم در این بازی با حمایت هواداران برنده شویم. من خودم شخصا اینطورم که جدول را نگاه نمی‌کنم و روی بازی بعدی متمرکز هستم.

* یک چیزی هم به نظر من مهم است. شما پارسال نقطه ضعفتان این بود که نمی‌توانستید تیم‌های بزرگ را ببرید اما الان سپاهان را بردید و انگار یک اعتماد به نفسی گرفتید. آره به نظرم اعتماد به نفس گرفتیم، ولی پارسال همین سپاهان را که پریروز هم نشان داد یک تیم در زمین است و یک تیم بیرون زمین دارد، می‌توانستیم ببریم، اما سپاهان یقه ما را گرفت. آن بازی هم مسلط بودیم، اما سپاهان با تجربه و زرنگ بازی توانست کار را به نفع خودش جمع کند وگرنه می‌توانستیم بازی را ببریم.

* انتقام آن باخت را هم گرفتید. ما دیروز هم این را بین نیمه بهم گفتیم که پارسال را به یاد بیاورید و غفلت نکنید.

* آقای مورایس می‌گفت اتوبوس پارک کردید. ایشان بزرگ فوتبال هستند و من به خودم اجازه نمی‌دهم در موردشان چیزی بگویم و برایم خیلی قابل احترام هستند. ولی می‌شد حالا به جای اتوبوس از کلمه دیگر استفاده شود. چون این طبیعی بود ک عقب بشینیم و از داشته خوب مراقبت کنیم. بنظرم تیم ما خیلی منطقی و جوانمردانه بازی کرد و اگر اشتباه نکنم فقط 5 دقیقه وقت اضافه داشت بازی که بخاطر تعویض و Var بود. وقت‌کشی نکردیم و جوانمردانه بازی کردیم، به هر حال تیم ما ده نفره بود و در زمین حریف جلو بودیم، اما اگر ببینید حمله هم کردیم.

* با شجاع هم خیلی هماهنگ بودی و رهبر خط دفاعی شدید. افتخار بزرگی است که نصیب من شده کنار آقا شجاع باشم. کنار بحث فنی، ایشان از نظر اخلاقی فوق‌العاده هستند و من خیلی چیزها را از ایشان یاد گرفتم.

بیرون از زمین فوتبال هم رابطه خیلی خوبی داریم و خوشحالم که آقا شجاع را بالاخره در این فوتبال پیدا کردم. درباره هرچیزی با آقا شجاع مشورت می‌کنم و مثل برادر بزرگترم است.

* در زمین هم هماهنگ نشان دادید. در زمین هم وظیفه داریم تمام تلاشمان را بکنیم. اکثر کارها را که آقا شجاع می‌کند بالاخره از نیرو جوانیش استفاده می‌کنیم و من هم کنارش تجربه می‌گذارم (با خنده). پارسال بحث رکورد کلین‌شیت بود و امسال هم تلاش می‌کنیم مثل پارسال به تیم کمک کنیم.

* برای خودت شانس دعوت به تیم ملی قائل هستی؟ با توجه به شناختی که من از کادر فنی دارم و یک مقطعی با امیر خان و کادر فنی او کار کردم می‌دانم لیگ را رصد می‌کنند و لیگ را زیر نظر دارند. شاید هنوز من به آنچه مدنظرشان است نرسیدم و انجام ندادم و امیدوارم در هفته‌های بعدی بتوانم عملکردی خوب داشته باشم که مدنظر ایشان و کادرشان قرار بگیرم. در این یکی دوسال تمامی بازی‌های آسیایی که انجام دادم چون از لحاظ فنی نزدیک به بازی‌های ملی هست سعی کردم آمار و عملکرد خوبی داشته باشم. تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است هر فوتبالیستی تمام تلاشش را می‌کند که به این افتخار بزرگ برسد.

سعی کردم به تیم شوک بدهم / حرف‌های بازیکنی که تراکتور را نجات داد! 2
سعی کردم به تیم شوک بدهم / حرف‌های بازیکنی که تراکتور را نجات داد! 3
سعی کردم به تیم شوک بدهم / حرف‌های بازیکنی که تراکتور را نجات داد! 4