چهارشنبه 18 مهر 1403

سفیران شهری، اصلاح رفتارهای ترافیکی را در خانواده و مدرسه نهادینه کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
سفیران شهری، اصلاح رفتارهای ترافیکی را در خانواده و مدرسه نهادینه کنند

پوریا علیمردانی به مناسبت هفته ملی کودک در دیدار با تعدادی از سفیران فرهنگ ترافیک افزود: کودکان می‌توانند با ترویج آموزش‌های ترافیکی در خانواده و مدرسه گام‌های بزرگی در جهت اصلاح رفتار‌های ترافیکی بردارند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: هدف از آموزش سفیران فرهنگ ترافیک این است که برخی نکات را در قالب یادآوری و ترغیب به کاربران ترافیکی یادآور شود.

وی تصریح کرد: امیدواریم کاربران ترافیک و همچنین گروه‌های سفیران ترافیک پیام مروجین ترافیکی را گرفته و رفتار‌های ترافیکی‌شان اصلاح شود.

علیمردانی با اشاره به رویه تغییر رفتار در جوامع دیگر گفت: در نگاه اول تغییر رفتار هر ارگان یا نهاد نیاز به فرهنگ سازی دارد تا رفتار مدنظر در فرد نهادینه و برای مردم به یک عادت تبدیل شود.

وی افزود: سفیران فرهنگ ترافیک علاوه بر انتقال دغدغه‌ها و موضوعات شهری مدرسه و پیرامون آن، می‌توانند در مباحث اجتماعی و فرهنگی ترافیک که یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری است همیاری کنند و به عنوان سفیران شهری، اصلاح رفتار‌های ترافیکی را در خانواده و مدرسه نهادینه کنند.

در این دیدار هر یک از سفیران ترافیک از دغدغه‌ها و مشکلات پیش رو در این مسیر برای ترویج و آموزش فرهنگ ترافیک گفتند و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران نیز قول داد به منظور رفع چالش‌های موجود از طریق بوستان‌های آموزش ترافیک مناطق 22 گانه شهر تهران اقدام نماید.

گفتنی است پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران در پایان این دیدار، از سفیران فرهنگ ترافیک با اهداء هدایایی تقدیر و تشکر کرد.