شنبه 14 مهر 1403

سفیر اسپانیا: تبادل اساتید باید بین ایران و اسپانیا صورت گیرد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
سفیر اسپانیا: تبادل اساتید باید بین ایران و اسپانیا صورت گیرد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست گسترش ظرفیت همکاری‌های بین المللی دانشگاه علامه با کشور‌های اسپانیایی زبان با حضور سفیران کشور‌های کوبا، برزیل، اسپانیا، نیکاراگوئه، اروگوئه، مکزیک، پرتغال امروز در این دانشگاه برگزار شد. در این نشست سفیر اسپانیا در دانشگاه علامه گفت: 400 سال روابط فرهنگی و تاریخی بین ایران و جامعه اسپانیایی زبان عنوان کتاب است و نشان دهنده اراده ما برای...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست گسترش ظرفیت همکاری‌های بین المللی دانشگاه علامه با کشور‌های اسپانیایی زبان با حضور سفیران کشور‌های کوبا، برزیل، اسپانیا، نیکاراگوئه، اروگوئه، مکزیک، پرتغال امروز در این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست سفیر اسپانیا در دانشگاه علامه گفت: 400 سال روابط فرهنگی و تاریخی بین ایران و جامعه اسپانیایی زبان عنوان کتاب است و نشان دهنده اراده ما برای انجام کار‌های مشترک است. وی افزود: پروژه دوم که در حال انجام است از نظر مالی توسط دانشگاه مادرید حمایت می‌شود. کار‌هایی که در آینده می‌شود انجام داد، یکی از آن موانع تحریم‌ها هستند، یکی مسئله پرواز مستقیم به ایران باید وجود داشته باشد و موانع و مشکلات اداری که وجود دارد باید آن را حل کنیم. مسئله ویزا نیز موضوع عمیقی است یکی از اساتید به خاطر اینکه نتوانست ویزا بگیرند، نتوانست به ایران بیاید.

وی ادامه داد: برای رفع موانع مانند تبادل استاد باید به وزارت امورخارجه ایران کمک کنیم. تاسیس موسسه‌های مختلف یکی دیگه از این راههاست افراد زیادی می‌خواهند اسپانیایی یاد بگیرند اسپانیایی دومین زبان دنیاست. وی یادآور شد: تبادل اساتید و تهیه کتاب‌های بیشتری باید در آینده صورت بگیرد و من می‌توانم به شما اطمینان بدهم از الان به بعد سفارت اسپانیا نگاه رو به جلو دارد که مراکز مختلف اسپانیایی را داشته باشیم که به شناخت تمدن قوی ما کمک کند.