سه‌شنبه 19 تیر 1403

سلاح مرموز سوئیسی‌ها برای دیدار با انگلیس (عکس)

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سلاح مرموز سوئیسی‌ها برای دیدار با انگلیس (عکس)

دروازه‌بانان سوئیس در حالی که خود را برای رویارویی با انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی آماده می کنند، با یک "سلاح مخفی" غیرمعمول در تمرین دیده شده اند.

به گزارش "ورزش سه"، یان زومر، دروازه بان اول این تیم، در تمرین با یک عینک آفتابی تیره رنگ دیده شد. با این حال، این فکر که او فقط می خواسته از چشمانش در برابر نور خورشید محافظت کند، زمانی از بین رفت که گریگور کوبل، ذخیره زومر نیز با همین عینک دیده شد.

ماجرا فراتر از محافظت در برابر نور است. طبق گزارش سان، این عینک های خاص که با باتری کار می کنند، می توانند هنگام ضربه زدن به توپ، جلوه ای آهسته ایجاد کنند و به پیش بینی دروازه بان ها کمک کنند. به نظر می رسد این عینک ها موثر هم بوده اند. سوئیس تاکنون در یورو تنها سه گل خورده است و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ایتالیا دروازه اش را بسته نگه داشته است.

زومر و دیگر دروازه بانان سوئیس در یورو 2020 نیز از این عینک های فضایی استفاده کرده بودند. این عینک ها که توسط شرکت ژاپنی ویژن آپ تولید شده و قیمتی بالغ بر 350 پوند دارد، توسط بازیکنان تنیس و بیسبال نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سوئیس این فرصت را دارد که برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله نیمه نهایی یورو برسد. آنها روز شنبه در دوسلدورف به مصاف انگلیس خواهند رفت. شاگردان مراد یاکین پس از نمایش های تاثیرگذار مقابل آلمان و ایتالیا با اعتماد به نفس بالایی وارد این دیدار خواهند شد.

سلاح مرموز سوئیسی‌ها برای دیدار با انگلیس (عکس) 2