شنبه 9 تیر 1403

سهامداران عدالت بخوانند / زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سهامداران عدالت بخوانند / زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

به گفته مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس به محض اینکه سود سهام عدالت به صورت کامل از سوی شرکت‌ها واریز شود، سود مرحله سوم به حساب سهامداران عدالت واریز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برای نخستین بار در تاریخ سهام عدالت، پرداخت سود این سهام سه مرحله‌ای شده است و پس از واریز سود مرحله نخست و دوم در ابتدای زمستان و انتهای سال گذشته، حالا سهامداران منتظر دریافت سود مرحله سود سهام عدالت هستند.

بر این اساس در حالی که به تازگی عسگر توکلی رئیس هیات مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور از واریز سود سهام عدالت سال 1401 شرکت‌های سرمایه‌پذیر حداکثر تا پایان هفته گذشته به حساب آن‌ها خبر داده بود، حالا ولی اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است برخی از شرکت‌ها سود سهام عدالت مربوط به عملکرد مالی 1401 را به شکل کامل واریز نکرده‌اند و از این شرکت‌ها، 4 شرکت همچون فجر انرژی خلیج فارس اعلام کردند برنامه افزایش سرمایه دارند و درخواست خود برای افزایش سرمایه را هم بر روی سامانه کدال منتشر کردند.

این در حالی است که دو شرکت، سود سهام عدالت را بصورت کامل واریز نکرده‌اند و اعلامی هم درباره افزایش سرمایه نداشته‌اند. بر این اساس به محض اینکه این سود مرحله سوم سهام عدالت به شکل کامل از سمت شرکت‌ها واریز شود، مجوزهای لازم از شورای عالی بورس برای واریز اخذ خواهد شد، اما تا زمان تکمیل این وجه نمی‌توانیم برای واریز مرحله سوم زمان دقیق اعلام کنیم.

حالا باید منتظر ماند و دید مرحله سوم پرداخت سود سهام عدالت مربوط به سال مالی 1401، آیا در تیرماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد، یا این که کماکان زور شرکتهای سهام عدالتی بر سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌چربد!؟

223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1924907