سه‌شنبه 3 مهر 1403

سه اصل برنده دربی را مشخص می کند / استقلال انتظارات را برآورده نکرد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
سه اصل برنده دربی را مشخص می کند / استقلال انتظارات را برآورده نکرد

بازیکن سابق استقلال اعتقاد دارد با این که عملکرد این تیم در چند هفته ابتدایی لیگ راضی کننده نبوده است، اما آبی‌پوشان پتانسیل بردن پرسپولیس و پیروزی در دربی را دارند.

بازیکن سابق استقلال اعتقاد دارد با این که عملکرد این تیم در چند هفته ابتدایی لیگ راضی کننده نبوده است، اما آبی‌پوشان پتانسیل بردن پرسپولیس و پیروزی در دربی را دارند.

صادق ورمزیار در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص تساوی استقلال برابر نساجی و دیدار سنتی سرخابی ها که چهارشنبه هفته جاری در اراک برگزار خواهد شد گفت: فصل پیش هم نساجی با امتیازی که از استقلال گرفت اجازه نداد آبی ها به قهرمانی دست پیدا کنند و آنها در هفته پنجم و قبل از دربی دو امتیاز حساس را از استقلال گرفتند تا کار برای کادر فنی و بازیکنان سخت تر شود. ضمن اینکه چشمی هم از زمین بازی اخراج شد تا دربی را از دست بدهد. در مجموع استقلال باز هم نتوانست انتظارات را برآورده کند و حالا با اینکه هواداران از عملکرد کادر فنی ناراضی هستند اما امیدوارند تیم محبوبشان دربی را ببرد تا بتواند با روحیه خوب به فکر ادامه لیگ برتر و لیگ نخبگان باشد.

موقعیت جدول تاثیرگذار نیست

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا به حال نشده که تیمی بالای جدول یا حتی صدرنشین باشد و در دربی برنده از زمین خارج شود. بارها همه چیز برعکس شده و تیمی که امیدی به برد نداشته برنده از زمین خارج شده، بعضی اوقات تیمی که شرایط خوبی نداشته با انگیزه تر بازی کرده و اجازه نداده حریف بتواند از امتیاز صدر نشینی استفاده کند. این بازی شرایط خاص خودش را دارد و هر تیمی که منسجم تر باشد برنده این دیدار حساس خواهد بود.

سه اصل می تواند برنده دربی را تعیین کند

ورمزیار در پاسخ به این پرسش که چه عواملی باعث موفقیت یکی از دو تیم در این دیدار خواهد شد گفت: من تجربه دربی های زیادی را دارم و می‌دانم چقدر فشار برروی بازیکنان و کادر فنی وجود دارد تا دیدار را به حریف واگذار نکنند اما به اعتقاد من سه اصل می تواند عامل موفقیت باشد. اول همدلی و صمیمیت در تیم که از دلایل مهم است. دوم آرامش است که نقش تعیین کننده ای دارد و سومین علت نقش بازیکنان با تجربه و کاپیتان تیم است که می توانند از تجربه خود استفاده کرده و به بازیکنان و بازی آرامش و نظم بدهند.

مدیران استقلال کنار تیم باشند

کارشناس فوتبال در ادامه گفت: مدیران استقلال و خصوصا هلدینگ باید در تمرین حضور پیدا کنند و به بازیکنان روحیه بدهند. آنها باید بدانند به حساس ترین نقطه لیگ رسیدیم و همه در این چند روز از دربی می گویند بنابراین لازم است تا مدیر عامل و اعضای هیات مدیره تمام تلاش خود را به کار ببندند تا استقلال با شرایط روحی خوب خود را آماده این دیدار کنند.

دوست دارم استقلال برنده شود

ورمزیار در پایان و در پاسخ به این پرسش که نتیجه را چگونه پیش بینی می کنید گفت: من هم مثل همه علاقمندان به استقلال دوست دارم تیم محبوبم برنده شود اما پیش بینی دربی همیشه سخت است از هواداران استقلال هم می خواهم فارغ از نتایج چند هفته اخیر در این دیدار حساس از تیم حمایت کنند فوتبال 90 دقیقه هست و تا زده شدن سوت پایان نباید نا امید شد.