جمعه 30 شهریور 1403

سه هزار پرونده کیفری برای یک طلافروشی در شهرضا

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
سه هزار پرونده کیفری برای یک طلافروشی در شهرضا

رییس کل دادگستری استان اصفهان از تشکیل سه هزار پرونده کیفری و حقوقی برای مطالبات از یک واحد طلافروشی در شهرستان شهرضا خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری عصر پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان شهرضا افزود: از سال 1396 مسوولان و اعضای شورای تامین شهرستان، بر اساس گزارش های مردمی و رسمی متوجه شدند که فعالیتهای مشکوکی در حوزه طلا در شهرضا در حال انجام است.

وی اظهار کرد: بر این اساس مشخص شد که یک واحد صنفی طلافروشی با پرداخت سود و ایجاد ارزش افزوده برای سپرده های مردم، اعتماد عده زیادی را جلب کرده بود.

وی بیان کرد: از سال 1400 حوزه قضایی مکاتباتی با مراجع ذیربط از جمله اتحادیه طلافروش ها، دستگاه های نظارتی مربوطه وبانک ها داشت و متوجه شد که فعالیت های این واحد صنفی بر مدار قانون نیست و در آینده مشکلاتی را برای سپرده گذاران بوجود می آورد.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: در این زمینه مسوولان پیش قدم شده و اقدام به دستگیری فرد خاطی کردند و تاکنون یک هزار و 800پرونده کیفری و بیش از یک هزار و 200 پرونده حقوقی برای این موضوع تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این پرونده بصورت ویژه در حال پیگیری است ادامه داد: نبود شفافیت مشکلی است که در این نوع پرونده ها که حسابرسی های سنگین دارند، باعث کندی سرعت رسیدگی می شود.

حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: تمام دریافت ها و پرداخت های این افراد بصورت رمزگذاری شده انجام گرفته است و برای تعیین حق و حقوق شاکیان باید ارزیابی کارشناسی دقیق انجام شود.

وی افزود: تا امروز 300 نفر از مالباختگان هزینه کارشناسی را پرداخت کرده اند و پرونده این افراد در حال بررسی است.

رییس کل دادگستری اصفهان افزود: مابقی شاکیان نیز باید هزینه کارشناسی و هزینه های دادرسی را پرداخت کنند تا کار رسیدگی سرعت بگیرد و در غیر این صورت پیگیری پرونده آنان ممکن نخواهد بود.

شهرستان شهرضا در 80 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.