جمعه 13 مهر 1403

سوخت‌گیری با کارت سوخت محدود شد؟/ سقف سوخت‌گیری بنزین در کشور اعلام شد + جزییات

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سوخت‌گیری با کارت سوخت محدود شد؟/ سقف سوخت‌گیری بنزین در کشور اعلام شد + جزییات

پارسال محدودیت سوخت‌گیری در کشور به جز تهران و با تمرکز بر استان‌های مرزی اجرا شد حالا در یکی دو روز اخیر مردم از محدودیت سوخت گیری در تهران می گویند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طی روزهای گذشته و پس از عملیات صادق 2 برخی از مردم برای که برای تأمین بنزین به جایگاه‌ها مراجعه کرده بودند با موضوع جدیدی به نام محدودیت سوخت‌گیری مواجه شدند، مسئله‌ای که تا پیش از این تنها در برخی از استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی اجرا می‌شد.

طرح محدودیت سوخت‌گیری که از سال گذشته در حال اجراست با توجه به رفتار مصرفی دارندگان خودرو به اجرا درآمده است. حدود 70 درصد افراد در هر بار سوخت‌گیری، تنها 30 لیتر بنزین (در شهرهای کوچک) یا 40 لیتر بنزین (در شهرهای بزرگ) دریافت می‌کنند. ازاین‌رو واحد سوخت‌گیری در هر مرتبه از 60 به 30 (یا 40) لیتر کاهش یافته است.

در آن زمان سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، گفت: در کشور به چهار مدل از کارت جایگاه برای سوخت‌گیری استفاده می‌شود. این چهار مدل عبارت‌اند از 15 لیتری، 20 لیتری، 30 لیتری و 40 لیتری. از طرف دیگر، سوخت‌گیری با کارت شخصی هم از سه مدل 30 لیتری، 40 لیتری و 60 لیتری پیروی می‌کند.

این طرح در تمامی استان‌ها به جز تهران در حال اجرا بود و قرار بر آن بود که این طرح امسال در تهران نیز اجرایی شود. در گذشته افراد می‌توانستند با استفاده از کارت سوخت شخصی، سه مرتبه در روز اقدام به سوخت‌گیری 60 لیتری کنند. اما اکنون تماس‌های مردمی نشان می‌دهد که هر فرد با مراجعه به پمپ بنزین هر بار تنها امکان دریافت 20 لیتر بنزین را دارد.

این طرح که از سال گذشته در سایر استان‌های کشور همراه با محدود شدن کارت جایگاه‌های سوخت در حال اجرا بود قابلیت برداشت بنزین از 60 به 30 لیتر کاهش یافته است. البته پس از دریافت 30 لیتر اول، محدودیت زمانی خاصی برای سوخت‌گیری وجود ندارد و فرد می‌تواند دوباره باک بنزین ماشین خود را پر کند.

روز گذشته سخنگوی صنف جایگاه داران پاسخی به اعمال محدودیت دریافت 20 لیتر بنزین در جایگاه‌ها به خبرنگار مهر نداد، اما این‌طور که به نظر می‌رسد محدودیت برداشت سوخت به پایتخت نیز رسیده است، طرحی که برای جلوگیری از قاچاق سوخت و جمع آوری کارت جایگاه داران در نظر گرفته شده بود به تهران رسیده است.

223225

کد خبر 1966403