چهارشنبه 6 تیر 1403

سومر و گولاچی دوباره به هم رسیدند / مجارستان - سوئیس، 4 دوئل از دل یک دیدار تاریخی

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سومر و گولاچی دوباره به هم رسیدند / مجارستان - سوئیس، 4 دوئل از دل یک دیدار تاریخی

در جدال امروز مجارستان و سوئیس چهار تقابل بسیار مهم خواهیم داشت.

به گزارش "ورزش سه"، در دومین دیدار از جام ملت های اروپا 2024 دو تیم مجارستان و سوئیس قرار است در ورزشگاه انرژی استادیون المان به مصاف یکدیگر بروند تا دومین بازی گروه A را برگزار کنند. در چنین شرایطی این دو تیم برای پیروزی در نخستین مسابقه خود در یورو 2024 بسیار باانگیزه هستند و تمام ذهنیت خودشان را معطوف به این بازی خواهند کرد. اکنون نگاهی خواهیم داشت به جدال های مهم این بازی که از ساعت 16:30 به وقت تهران قرار است برگزار شود.

مجارستان - سوئیس؛ همه چیز تا قرن بیست و یک خوب بود! این دو تیم در طول تاریخ فوتبالی خودشان 46 جدال داشتند که حاصلش 30 برد مجارستان، 5 تساوی و 11 برد سوئیس بوده است. این در شرایطی است که در قرن بیست و یکم، این دو تیم سه بار با یکدیگر بازی کردند که در هر سه بازی سوئیس پیروز شده تا مجارها این بار در یورو 2024 به دنبال انتقام باشند. این دو تیم تنها یک بار در جریان تورنمنت های رسمی با یکدیگر رودررو شدند و آن هم مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1938 بود که مجارستان موفق شد با پیروزی 2 بر صفر مقابل سوئیس به نیمه نهایی برسد. همچنین لازم به ذکر است آخرین بار که این دو تیم مقابل یکدیگر قرار گرفتند سال 2017 و مقدماتی جام جهانی 2018 بود که این بازی 7 گل داشت؛ 5 گل سهم سوئیس بود و 2 گل هم توسط بازیکنان سوئیس به ثمر رسید.

مورات یاکین - مجارستان؛ خاطرات خوش سرمربی سوئیس یاکین به عنوان سرمربی هیچوقت برابر مجارستان قرار نگرفته اما در دورانی که با بازوبند کاپیتانی تیم ملی سوئیس، رهبر این تیم بود 4 بار مقابل مجارستان قرار گرفت که حاصلش 4 برد بود که البته تنها در یکی از بردها با پاس گل خود روی نتیجه اثر مستقیم داشت.

مورات یاکین - مارکو روسی؛ قرار دعوا بعد از 30 سال آخرین تقابل این دو سرمربی مربوط به زمانی است که هر دوی آنها بازیکن بودند. در فصل 1994/95، یاکین در قامت بازیکن گراس‌اسپور و مارکو روسی در قامت بازیکن تیم سمپدوریا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که این بازی در تورنمنت جام برندگان برگزار می‌شد و بازی رفت را سمپدوریا پیروز شد و در بازی برگشت مقابل نماینده سوئیس شکست خوردند اما در مجموع یاران روسی که راهی مرحله بعد شدند.

یان سومر - پتر گولاچی؛ جدال پیرمردها به احتمال بسیار بالا، این آخرین تورنمنتی است که این دو نفر همراه کشورشان هستند و یان سومر و پتر گولاچی برای نقش آفرینی در این تورنمنت بسیار آماده هستند. یان سومر از نظر امار، با توجه به فرمی که در اینتر میلان داشت، بهترین فصل فوتبالی خودش را در 35 سالگی تجربه کرد و گولاچی هم اگر چه به مانند گذشته درون دروازه لایپزیش حضور نداشته اما 5 کلین شیت در 13 بازی، نشان میدهد که روسی در یورو 2024 می‌تواند روی او حساب باز کند. سومر پیش از اینکه به سری آ منتقل شود، سال های زیادی را در بوندسلیگا گذارنده بود و گولاچی هم به عنوان همتای سومر بیشتر از هر بازیکنی مقابل او قرار گرفته که حاصلش 6 برد، 6 شکست و 4 تساوی بوده است.

سومر و گولاچی دوباره به هم رسیدند / مجارستان - سوئیس، 4 دوئل از دل یک دیدار تاریخی 2
سومر و گولاچی دوباره به هم رسیدند / مجارستان - سوئیس، 4 دوئل از دل یک دیدار تاریخی 3