جمعه 13 مهر 1403

سومین تقابل با سعودی‌ها برای اعاده حیثیت؛ یحیی کفه ترازو را سنگین می‌کند؟

خبرگزاری میزان مشاهده در مرجع
سومین تقابل با سعودی‌ها برای اعاده حیثیت؛ یحیی کفه ترازو را سنگین می‌کند؟

سرمربی پرسپولیس فرصت دارد تا رکورد تیمش مقابل حریف عربستانی را بهبود بخشد.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس امشب در مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان تاکنون در قامت مربی 5 بار در برابر تیم‌های عربستان قرار گرفته و هیچ بازی را به این تیم‌ها نباخته است. 3 تقابل یحیی با عربستانی در پرسپولیس انجام شده که او 2 بازی را در 90 دقیقه و یک بازی را در ضربات پنالتی برنده شده است.

نخستین تقابل گل محمدی در پرسپولیس با یک تیم عربستانی، به لیگ قهرمانان 2020 و مرحله گروهی برمی گردد. جایی که سرخپوشان توانستند با دو نتیجه یک بر صفر تیم التعاون عربستان را مغلوب کنند و به مرحله بعد برسند. در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020، پرسپولیس در یک بازی جنجالی و پرحاشیه و در پایان 120 دقیقه مقابل النصر عربستان به تساوی یک بر یک رسید، اما در ضربات پنالتی موفق شد رقیب زردپوش 5 بر 3 را مقهور کند و به فینال آسیا برسد.

پرسپولیس تاکنون 14 بار در رقابت‌های مختلف مقابل الهلال عربستان قرار گرفته که حاصل آن 4 برد برای تیم ایرانی، 6 تساوی و 4 برد برای تیم عربستانی بوده است. آخرین تقابل سرخپوشان ایرانی با آبی‌های عربستانی با خاطرات تلخی همراه بود و این تیم با هدایت برانکو ایوانکویچ در دو بازی رفت و برگشت مجموعا 6 بر 2 مغلوب رقیبش شد.

یحیی گل محمدی که فصل پیش با تیمش به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید امسال هم به شدت به دنبال رسیدن به فینال سوم این تیم و کسب اولین قهرمانی لیگ قهرمانان است. امشب پرسپولیسی‌ها می‌توانند برد شماره 5 خود را برابر الهلال کسب کنند و روند خوب خود مقابل عربستانی‌ها را حفظ کنند.

سومین تقابل با سعودی‌ها برای اعاده حیثیت؛ یحیی کفه ترازو را سنگین می‌کند؟ 2