چهارشنبه 18 مهر 1403

سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان در چابهار پهلو گرفت

زاهدان - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به مردم افغانستان در قالب 250 کانتینر در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.

بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طبق برنامه مدون سومین پارت از محموله 75 هزار تنی گندم ترانزیتی در قالب سری جدید کمک‌های انسان دوستانه کشور هند به افغانستان از طریق بزرگترین بندر اقیانوسی کشور وارد شد.

وی ادامه داد: پیشتر در روزهای پایانی فروردین و ابتدای اردیبهشت امسال 2 محموله گندم در مجموع به وزن 15 هزار تن از هند وارد بندر چابهار شده بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این محمول جدید با 250 کانتینر 20 فوت با وزن بیش‌از 6 هزار تن وارد بندر شهید بهشتی چابهار و بلافاصله عملیات تخلیه این کالا از کشتی آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و اقتصادی، وجود بنادر مهم شهید بهشتی و شهید کلانتری با ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر، ورود و خروج کالا و اتصال به اقیانوس در حال تبدیل شدن به قطب تجارت و ترانزیت منطقه است و بزودی می‌تواند به عنوان بندری‌چند منظوره در کلاس جهانی ایفای نقش کند.

آقایی اظهارداشت: از منظر کارشناسان موقعیت چابهار و زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر چابهار سبب نقش آفرینی و جایگاه ویژه‌ای در میان بنادر منطقه برای خود در سطح ملی و بین المللی گردیده به طوریکه در آینده نزدیک موجب توسعه و پیشرفت نه تنها سیستان و بلوچستان بلکه شرق و جنوب شرق کشور و برخی کشورهای همسایه خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*