شنبه 8 اردیبهشت 1403

سوگواره‌ای در عزای طفل شیرخوار کربلا / مادران لرستانی با رباب هم‌ناله شدند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
سوگواره‌ای در عزای طفل شیرخوار کربلا / مادران لرستانی با رباب هم‌ناله شدند

حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین شهید کربلا، حقانیت قیام عاشورا را اثبات کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سفر غریبانه به کربلا آغاز شده بود، امام حسین (ع) و یارانش به سرزمینی رسیدند که قرار بود بزرگترین واقعه تاریخ عالم بشریت در آنجا رخ دهد، واقعه ای که امروز پس از قرنها عشق به حسین (ع) در سینه همه شیعیان می جوشد، همان حسینی که در کربلا شاهد پرپر شدن طفل شش ماهه ای بود که تشنه در حسرت یک جرعه آب به شهادت رسید.

رباب در کنار گهواره نشسته و مادرانه، زمزمه لالایی می خواند اما تاب دیدن شیرخواره ای را که بی قرار آب شده را ندارد، گریه های طفل کوچک هر لحظه بلندتر می شود و لب های خشک و تشنه اش ذره ای آب را می طلبد.

امام حسین (ع) طفل شیرخوار خود را روی دست گرفته و به بیرون از خیمه می برد اما ناگاه حرمله، تیر سه شعبه را روی گلوی نازک حضرت علی اصغر (ع) نشانه می رود و در این لحظه کودکی که گریه کنان تشنه آب بود، غرق در خون، آرام می شود.

در عزای طفل رباب

امام حسین (ع) در این لحظه خون گلوی جگرگوشه اش را به آسمان پرتاب می کند، قطره هایی سرخ از مظلومیتی که هیچگاه به زمین بازنگشت و حالا کوچکترین سرباز دشت کربلا بر روی دستان پدر پرپر شد.

رباب صدای سکوت کودکش را می شنود، غمی بزرگتر وجودش را فرا می گیرد، کودکی که تا چند لحظه پیش در گهواره ملتمس آب بود حالا غرق در خون شده است، داغ سوزناکی بود، و حالا مادری مانده که بی قرار کودکش شده و صدای ناله های رباب و زمزمه لالایی هایی که تا چند لحظه پیش برای طفلش می خواند، دست به گهواره خالی گرفته و لالایی ها را ناله می کند.

هیچگاه کربلا صدای گریه های بی امان طفل شش ماهه امام حسین (ع) که تشنه آب بود را فراموش نخواهد کرد، هیچگاه سرزمین کربلا ناله ها و زمزمه های لالایی مادرانه را در فراغ کودکش فراموش نمی کند.

سوگواره ای برای 6 ماهه کربلا

حضرت علی اصغر (ع) کوچکترین سرباز واقعه کربلا، باب الحوائجی است که با دست های کوچک خود گره های بزرگی را باز می کند، چه بسیارند حاجتمندانی که در این روزها به یاد کوچکترین شهید کربلا با مادرش رباب همنوا می شوند.

سالهاست که در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار می شود، هر ساله در این روز مادران، طفلان خود را با پوشیدن لباس های سبز رنگ و با بستن سربندهایی منقش به نام حضرت علی اصغر (ع) به این مراسم می آورند تا از همین کودکی، فرزندان خود را سرباز پا در رکاب ائمه اطهار (ع) قرار دهند.

امروز همه مادران با رباب همناله می شوند، کودکان خود را روی دست گرفته و در شهادت حضرت علی اصغر (ع) اشک ماتم می ریزند و زمزمه های لالایی امروز تا آسمان بلند می شود.

دلدادگی عاشقان ثارالله

امروز همین کودکان در مکتب حسین (ع) قدم گذاشته اند، حضور در این مکتب سن و سال نمی شناسد و کودکان در آغوش مادرانشان به محفلی آمده اند تا درس دلدادگی و عاشقی به اهل بیت (ع) را فرا بگیرند.

همزمان با سراسر کشور مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرهای استان لرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و مادران حسینی برای تسلی دادن به دل مادر حضرت علی اصغر (ع) در این مراسم حضور یافتند.

انتهای پیام /

سوگواره‌ای در عزای طفل شیرخوار کربلا / مادران لرستانی با رباب هم‌ناله شدند 2
سوگواره‌ای در عزای طفل شیرخوار کربلا / مادران لرستانی با رباب هم‌ناله شدند 3
سوگواره‌ای در عزای طفل شیرخوار کربلا / مادران لرستانی با رباب هم‌ناله شدند 4