شنبه 31 شهریور 1403

سپاهان بهترین های لیگ را دارد؛ / ربیعی: شرایط اخیر در دربی تعیین کننده نیست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
سپاهان بهترین های لیگ را دارد؛ / ربیعی: شرایط اخیر در دربی تعیین کننده نیست

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن تیم حریف را تیمی سطح بالا و دارای ستاره های پرشمار توصیف کرد.

به گزارش "ورزش سه"، محمد ربیعی سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در نشست خبری قبل از دیدار با سپاهان در دربی اصفهان اینطور حرف هایش را آغاز کرد: برای همه از جمله هواداران سپاهان این بازی همیشه جذاب بوده و هست. بازی مهیجی است. امیدوارم دو تیم آمادگی مطلوب خود را داشته باشند و بازی زیبایی را شاهد باشیم‌. او سپس با گلایه از عدم میزبانی ذوب آهن در خانه اضافه کرد: مدت مدیدی است که تیم فوتبال ذوب آهن دور از شرایط میزبانی بوده ولی فردا این سعادت هست به امید خدا با هواداران هر دو تیم تجدید دیدار کنیم. ربیعی سپس به تمجید از کیفیت تیم فوتبال سپاهان پرداخت: سپاهان تیم منسجم و رو به جلویی است. سطح بالایی دارد. بازیکنان زبده و شاخص زیادی دارد. درباره ذوب آهن هم بارها صحبت کردیم. همه آماده بازی هستند. امیدوارم فارغ از هر چیزی یک فوتبال خوب و مهیج برای افرادی باشد که بازی را تماشا می کنند. برای بازیکنان هم آرزوی سلامتی می کنم.

ویدئو: 353658

از ربیعی درباره مشکلات مالی ذوب آهن پرسیدند و او درباره اینکه این وضعیت روی روند نتیجه گیری تیم اثرگذار خواهد بود یا خیر اینطور واکنش نشان داد: در خصوص مشکلات قبلاً زیاد صحبت کردم و می‌دانم مدیریت در صدد برطرف کردن مشکلات است. تا حدودی مسائل رفع شده است. قبل از بازی تراکتور 10 درصد به بازیکنان پرداخت شد و در هفته ای که گذشت هم چک دادند که توانستیم پیش‌پرداخت 20 درصدی بازیکنان را بدهیم. این انجام می‌شود. امیدوارم چک‌ها نیز نقد شود. ربیعی تصریح کرد: تیم در سال گذشته پنجم شد، بارها در مورد لیگ ایران گفتم که 4 تیم از هر نظر از بقیه تیم‌ها جدا هستند. اگر آن چهار تیم را کنار بگذاریم، ذوب‌آهن در لیگی بدون حضور آن 4 تیم قهرمان شده است؛ توقع من این بود که با توجه به نتایج فصل گذشته بیشتر حمایت شویم و فکر می‌کردیم می‌توانستیم وارد کورس سهمیه شویم. این شانس باید برای ما قائل می شد. اما نه تنها تقویت نشدیم که چند بازیکن هم جدا شدند. باشگاه به هر دلیلی تصمیماتی گرفت که شرایط فعلی را داریم. سرمربی ذوب‌آهن گفت: الان تیمی تلفیقی از بازیکنان جوان و با تجربه داریم. بازیکنان جوان زیادی داریم و حتی سهمیه‌های بزرگسال ما نیز جوان هستند. این آینده خوبی برای باشگاه دارد. بنده خیلی تلاش می کنم و شما این را می دانید. سعی می‌کنیم تیم محترمی در لیگ باشیم. او درباره اینکه عملکرد جوانانش را چطور ارزیابی می کند، بیان کرد: چند جوان خوب داریم که باتجربه بیشتر شایستگی حضور در تیم ملی را خواهند داشت. سال گذشته پیش قلعه‌نویی رفتم و گفتم که اسلامی را بیشتر زیر نظر داشته باشد. البته قبلا هم شناخت داشتند. امسال نیز در صورت وجود بازیکنان خوب این کار را انجام خواهیم داد و از کادر فنی تیم ملی خواهم خواست که با دقت آنها را ببینند. محمد ربیعی در خصوص طلسم‌شکنی در برابر سپاهان گفت: در هر بازی برای برد به میدان می‌رویم. ما تلاش خودمان را خواهیم کرد. سپاهان تیم پرمهره‌ای است و پویا. هر سال تقویت می شود و دست مربی در سپاهان باز است. می‌تواند 10 بازیکن را کنار بگذارد و دوباره بازیکن بیاورد. خارجی‌ها و خرید‌های خوبی داشتند. بازیکنان جوانی که به سپاهان پیوسته اند که بهترین‌های لیگ هستند مثل آقایی پور، لیموچی و... البته من این را تحسین می کنم تا این شرایط برای سرمربی ایجاد شود تا آرمان گرایی ایجاد کند.

او ادامه داد: باید به‌درستی هزینه شود و همه تیم‌ها باید این کار را انجام دهند. نگرانی من این است که اصفهان باید زمین های چمن بهتری داشته باشد. نقش جهان باید ترمیم شود. فولادشهر باید ترمیم شود و گنجایش برگزاری بازی ملی، میزبانی از سپاهان و ذوب‌آهن را ندارد. باید حتما تهمیدات ویژه ای برای زمین چمن انجام شود تا کیفیت مسابقات گاهش پیدا نکند. کیفیت مطلوب زمین چمن باعث کیفیت مطلوب بازی خواهد شد و کیفیت بازیکنان هم بالا می رود. ربیعی با اشاره به تلاش های باشگاه ذوب آهن برای میزبانی کردن از این تیم و همینطور تیم ملی و باشگاه سپاهان اضافه کرد: باشگاه تمهیداتی اندیشیده است، ذوب‌آهن در زمینی که میزبان است فقط یک بار حضور داشته است و فردا شرایط تیم مهمان را داریم. سوال بعدی از ربیعی درباره اینکه آیا از فعالیت باشگاه رضایت دارد یا خیر بیان کرد: با توجه به بضاعت باشگاه در نقل و انتقالات فعالیت کردیم و این بضاعت ربیعی نبود، چند بازیکن که می‌خواستیم را هم جذب نکردیم، امیدوارم توقعات از ذوب‌آهن معقولانه باشد.

ربیعی در پایان درباره پیروزی بزرگ ذوب آهن در هفته گذشته مقابل تراکتور و اینکه توقعات از تیم بالا رفته و حالا در مصاف با سپاهان باید بازی کند، گفت: من در سه بخش و خلاصه می گویم. من تراکتور را شکست ندادم. بازیکنان من از من مربی برنده می‌سازند. دوم اینکه تراکتور تیم خوبی بود و در آسیا هم نتیجه خوبی گرفت. سوم اینکه سپاهان، تراکتور، استقلال و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند و نباید هواداران سپاهان نباید با یک بازی قضاوت شوند؛ ما باید هوشمندانه بازی کنیم و شرایط 10 روز اخیر در بازی فردا تعیین‌کننده نیست. فردا بازی تازه ای برای هر دو تیم است و بازی از کیفیت خوبی برخوردار خواهد بود. امروز همه چیز دست به دست هم بدهد تا بازی خوبی بشود. ما با تمام توان برای کسب سه امتیاز وارد زمین خواهیم شد.

سپاهان بهترین های لیگ را دارد؛ / ربیعی: شرایط اخیر در دربی تعیین کننده نیست 2