یک‌شنبه 1 مهر 1403

سکه 5 میلیون تومان گران شد / بذرافشان: خریداران از بازار فرار کردند

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سکه 5 میلیون تومان گران شد / بذرافشان: خریداران از بازار فرار کردند

قیمت سکه در نیمه اول سال 5 کانال را رد کرده و به 44 میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی نمودار قیمت‌ها در بازار سکه نشان می‌دهد که قیمت هر قطعه سکه امامی با افزایش 5 میلیون و 409 هزار تومانی، به 44 میلیون و 215 هزار تومان تغییر کرده است که این تغییر، رشد 13.9 درصدی قیمت‌ها را نشان می‌دهد.

همان‌طور که در بازار طلا، جهش قیمت اونس روی رشد شدید قیمت طلا در بازار ایران اثر داشت، قیمت سکه نیز تحت‌تاثیر رفتار عجیب اونس طلا، به کانال‌شکنی ادامه داده است. نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و سکه در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت بازار سکه در نیمه دوم سال می‌گوید: بازار سکه هم با شرایط بازار طلا روبه‌رو است، اما این نکته وجود دارد که یک مقداری مردم در بازار طلای آب شده ورود می‌کنند، چون حباب سکه افزایش زیادی داشته است. مردم در حال حاضر خرید سکه را کم کرده‌اند.

وی عنوان می‌کند: برای مثال حبابی که در سال‌های قبل 300 هزار تومان بوده، الان در مقطعی به 8 میلیون و 800 هزار تومان هم رسید. البته الان حباب سکه 7 میلیون و 800 هزار تومان است.

بذرافشان تاکید می‌کند: متاسفانه ما یک‌سال خیلی رکود و کاهش تقاضا را سپری کردیم و واحدهای تولیدی و توزیعی در 6 ماه گذشته شرایط خوبی نداشتند.

مشروح گزارش درباره وضعیت بازارها در نیمه اول امسال را (اینجا) بخوانید.

223225

کد خبر 1960823