یک‌شنبه 15 مهر 1403

سکوت عجیب وزارت ورزش درباره افتضاح رخ داده در موج سواری

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
سکوت عجیب وزارت ورزش درباره افتضاح رخ داده در موج سواری

حاشیه‌های حضور تیم ملی موج سواری در رقابت‌های جهانی دانمارک هر روز ابعاد تازه ای پیدا می‌کند اما تاکنون هیچ کدام از مدیران وزارت ورزش عکس‌العملی نشان نداده‌اند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات جهانی «استند آپ پدل بورد» روزهای 16 تا 22 سپتامبر (26 شهریور تا اول مهر ماه) به میزبانی شهر کپنهاگ در کشور دانمارک برگزار شد و ورزشکارانی از 39 کشور به رقابت با هم پرداختند. از ایران نیز 7 ورزشکار در رشته موج‌سواری در دو بخش مردان و زنان شرکت کردند که البته نتایج آنها از سوی فدراسیون انجمن‌های ورزشی اعلام و رسانه‌ای نشد.

این اعزام حاشیه‌های بسیار زیادی به دنبال داشت و هر روز که می‌گذرد، ابعاد جدیدی از آن منعکس می‌شود. از هتل نامناسب و اقامت در سوئد (به جای دانمارک) گرفته تا مسائل دیگر، از جمله اتفاقاتی بودند که در جریان این اعزام رقم خوردند.

با این وجود اتفاقات تلخ‌تر و بدتری هم رخ داد و اعضای تیم اعزامی (پسران و دختران) در این مدت در یک اتاق در کنار هم حضور داشتند و فیلم‌هایی که از این اتفاق بیرون آمده بیانگر حضور آنها در کنار هم است.

جالب اینکه عباس ناطق نوری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی درصدد توجیه همه این حواشی برآمده، بی‌آنکه مسئولیتی در قبال آنها را متوجه خودش بداند. او بدون قبول مسئولیت این اتفاقات، خودش را مبرا کرده و پاسخ مشخصی هم نداده که این در نوع خودش تأسف‌آور است.

مسئولان وزارت ورزش نیز هنوز واکنشی نسبت به این اتفاقات و افتضاح رقم خورده از خود نشان نداده‌اند. از بخش فرهنگی و حراست گرفته تا معاونت‌ها و شورای برون مرزی و حتی شخص وزیر ورزش، تاکنون سکوت کرده‌اند که می‌تواند ناشی از دو موضوع باشد؛ یا اینکه بی‌اطلاع هستند که بعید است اینگونه باشد، یا اینکه تعمداً سکوت را در پیش گرفته‌اند.

شاید هیچ کدام از مسئولان این موضوع را در نظر نگرفته‌اند که این ورزشکاران، امانت خانواده‌ها هستند و باید از آنها همچون فرزندان خودشان مراقبت کنند. قطعاً اگر چنین رویکرد و نگاهی وجود داشت، شاهد چنین اتفاقات زشت و مشمئز کننده‌ای در اعزام‌ها نبودیم و همه چیز در شأن نام ایران صورت می‌گرفت.

اگر وزارت ورزش و مسئولان دیگر از کنار اتفاقاتی که پیش از این در سایر فدراسیون‌ها رخ داده بود، به سادگی عبور نمی‌کردند و برخورد لازم و قانونی صورت می‌گرفت، سایر فدراسیون‌ها و تیم‌های اعزامی به خود اجازه نمی‌دادند که دست به چنین اقداماتی بزنند و البته از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.