چهارشنبه 18 مهر 1403

شانس «آرزوی اسب چوبی» برای دریافت پروانه زرین / «دیدم بچه‌ها فیلم را دوست دارند، به نقشم بیشتر علاقه‌مند شدم!»

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شانس «آرزوی اسب چوبی» برای دریافت پروانه زرین / «دیدم بچه‌ها فیلم را دوست دارند، به نقشم بیشتر علاقه‌مند شدم!»

کاظم نوربخش که در دومین فیلم کودک کارنامه خود با «آرزوی اسب چوبی» در اصفهان حضور دارد معتقد است این فیلم از شانس دریافت پروانه زرین برخوردار است. او می‌گوید: فیلم را برای اولین بار در جشنواره کودک و نوجوان دیدم و استقبال بچه‌ها از فیلم باعث شد نقشم را بیشتر دوست داشته باشم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کاظم نوربخش گفت: فیلم «آرزوی اسب چوبی» دومین فیلمی است که برای مخاطبان کودک و نوجوان کار کرده‌ام و قبلا فیلم «میجان و قصه کهربا» را برای این گروه سنی بازی کرده بودم که اتفاقا آن فیلم هم کمال مقدم ساخته بود و محمدرضا شیرخانلو در آن بازی می‌کرد... کارگردان و تهیه کننده فیلم، این نقش را به من پیشنهاد دادند و وقتی فیلمنامه را خواندم خیلی خوشم آمد و هرچه فیلمنامه جلوتر می‌رفت برایم جذاب‌تر می‌شد؛ برای همین نقش را قبول کردم و از این انتخاب خودم راضی هستم. او ادامه داد: با توجه به این دو فیلم، می‌توانم بگویم کار کردن برای مخاطبان کودک و نوجوان خیلی سخت است، چون باید طوری بازی کرد که مخاطب نقش تو را بپسندد. البته که حضور در این دست فیلم‌ها، انرژی و حس وحال خوبی را منتقل می‌کند. در کل باید بگویم حال فیلم‌های کودک و نوجوان را دوست دارم به شرط آن که فیلمنامه و عوامل خوبی داشته باشد. بازیگر سریال «نون خ» درباره بازخورد‌های فیلم «آرزوی اسب چوبی» گفت: این فیلم، فیلمنامه خیلی خوبی داشت و می‌دانستم که می‌تواند به یک فیلم موفق بدل شود. روز اکران که در اصفهان حضور داشتم، بازخورد خیلی خوبی از مخاطبان اصلی فیلم که کودکان و نوجوانان هستند، گرفتم؛ بچه‌ها فیلم را خیلی دوست داشتند و تعدادی از آنها که فیلم را صبح دیده بودند، بعدازظهر با والدینشان برای دیدن دوباره فیلم آمده بودند، چون فیلم کاراتر‌هایی دارد که برای بچه‌ها جذاب و دوست داشتنی است. نوربخش درباره کاراکتر خود در فیلم گفت: این نقش را، چون برای کودک و نوجوان بود دوست داشتم و وقتی فیلم را برای اولین بار در جشنواره کودک و نوجوان دیدم و با استقبال بچه‌ها از فیلم مواجه شدم؛ باعث شد نقشم را بیشتر دوست داشته باشم!

این بازیگر در ادامه افزود: همه کاراکتر‌های این فیلم، یک تیک دارند و من برای کارکتر خودم، پیشنهادی دادم که پذیرفته شد و خودم خیلی این تیک را دوست داشتم.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی می‌کند این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان جایزه‌ای دریافت کند؟ خاطرنشان کرد: چند فیلم دیگر هم در جشنواره وجود دارد که فیلم‌های خوبی هستند ولی احتمالا با توجه به بضاعت تکنیکی، قصه و بازی‌های فیلم، «آرزوی اسب چوبی» جزو کاندیدا‌ها خواهد بود و شانس دریافت پروانه زرین دارد. بازیگر فیلم «آرزوی اسب چوبی» درباره کار با کمال مقدم گفت: کار کردن با کمال مقدم خیلی خوب است، چون انسانی نرم و آرام و دوست‌داشتنی است؛ تاکنون در 4 فیلم با ایشان همکاری کرده‌ام و از همکاری با او راضی هستم.

کاظم نوربخش درباره همکاریش با سایر بازیگران این فیلم تصریح کرد: بچه‌ها همگی خوب بودند و وقتی گروه خوب باشد نتیجه کار هم خوب می‌شود. البته باز هم می‌گویم که فیلمنامه هم خیلی اهمیت دارد.

وی درباره کار‌هایی آتی خود خاطرنشان کرد: چندین کار در سینما و تلویزیون به من پیشنهاد شده که هنوز برای انتخاب آنها به قطعیت نرسیده‌ام و در حال تصمیم‌گیری هستم. به گزارش صبا، کاظم نوربخش، افشین سنگ‌چاپ، رابعه اسکویی، محمدرضا شیرخانلو، احمدرضا جعفری، سیدحسین موسوی، بهنوش بختیاری، عزت‌الله رمضانی‌فر در «آرزوی اسب چوبی» بازی کرده‌اند.

در خلاصه داستان آمده است: سامان یک شب به‌اجبار به خانه پدربزرگش می‌رود و در آن‌جا با اتفاقات عجیبی روبه‌رو می‌شود.