سه‌شنبه 17 مهر 1403

شاه گرجی بهترین گلزن سرخپوشان / رکورد مهاجمان خارجی پرسپولیس را یک مدافع شکست!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شاه گرجی بهترین گلزن سرخپوشان / رکورد مهاجمان خارجی پرسپولیس را یک مدافع شکست!

گئورگی گولسیانی با عبور از رکورد 46ساله آلن ویتل بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شنبه چهاردهم مهرماه 1403 یک روز خاص و تاریخی در دوره فوتبال گئورگی گولسیانی بود. در حالی که پرسپولیس در آستانه یک مساوی خانگی و از دست دادن 2امتیاز حساس بود، گولسیانی یک بار دیگر به یاری این تیم آمد و گلی حیاتی را در ششمین دقیقه وقت‌های تلف‌شده به ثمر رساند. اما کارکرد این گل فقط در حد همین برد و همین 3امتیاز نبود.

گئورگی با این گل صاحب عنوان بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس شد و برای این عنوان یک رکورد قدیمی را جابه‌جا کرد. تا قبل از بازی شنبه و گل گولسیانی، بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس آلن ویتل انگلیسی بود که در دهه50 شمسی 16گل برای پرسپولیس زد و رکورد او 46سال در باشگاه پرسپولیس پابرجا مانده بود. آلن ویتل، مهاجمی انگلیسی بود که قبل از آمدن به ایران سابقه بازی در تیم‌های اورتون، کریستال‌پالاس، شفیلدیونایتد را داشت و حتی با اورتون در فصل 70-1969 قهرملان لیگ برتر انگلیس شده بود. او طی سال‌های 1977 و 1978 برای پرسپولیس بازی کرد و طی 34مسابقه در رقابت‌های مختلف 16گل به ثمر رساند. 16گل این مهاجم تا همین دو روز قبل رکورد گلزنی یک بازیکن خارجی برای پرسپولیس بود. رکوردی که در سال‌های بعد گادوین منشا با 14گل، ابراهیم توره با 13گل و ایمون زاید با 12گل به آن نزدیک شدند اما هیچ‌کدام نتوانستند به رکورد آلن ویتل برسند. نکته جالبی است که هیچ یک از این مهاجمان موفق به رکوردشکنی نشدند تا اینکه در نهایت یک مدافع میانی این رکورد را جابه‌جا کرد.

گئورگی گولسیانی که امسال سومین فصل حضورش در پرسپولیس را آغاز کرده طی همین مدت 17گل برای سرخپوشان زده که زدن پنالتی‌های تیم در 2فصل گذشته نیز او را در این راه یاری کرده است. این مدافع گرجستانی 2گل در دربی سال1401 زد که با تساوی 2-2 تمام شد و یک گل هم در دقیقه86 آخرین بازی فصل گذشته به مس رفسنجان زد که باعث قهرمانی پرسپولیس شد. اینها مهم‌ترین گل‌های او بوده‌اند و پنالتی ازدست‌رفته مقابل الدحیل قطر که باعث حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان فصل گذشته شد نیز مهم‌ترین حسرت اوست. تقریبا بعد از همان پنالتی معروف، عنوان پنالتی‌زن پرسپولیس به حسین کنعانی رسید وگرنه گئورگی خیلی زودتر از شنبه این هفته از رکورد آلن ویتل عبور می‌کرد.

انتهای پیام /