یک‌شنبه 15 مهر 1403

شاکری: جراحی کتف حساس است / تصمیم بازگشت را عقب انداختم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شاکری: جراحی کتف حساس است / تصمیم بازگشت را عقب انداختم

قهرمان جوانان جهان گفت که یک بار می‌خواست تمرین کشتی را شروع کند اما کتفش درد گرفته و به همین دلیل تصمیمش برای بازگشت به تمرینات را عقب انداخته است.

- اخبار ورزشی -

محمدرضا شاکری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت کتفش یک سال بعد از جراحی، اظهار داشت: کتفم توانایی قبل را پیدا کرده و دامنه حرکتی‌ام کامل شده، اما حقیقت این است که این دست، شاید دیگر دست سابق نشود. با این وجود باید طوری کار کنم که بتوانم خوب کشتی بگیرم. تازه مرور فن را شروع کرده‌ام و آرام آرام به کشتی باز خواهم گشت، شاید از ماه آینده، تمرین کشتی را هم شروع کنم.

وی درپاسخ به این سوال که، اتفاق رخ داده برای کتف حسن یزدانی در المپیک، چقدر در تصمیم او درخصوص زمان بازگشت به مسابقات، تاثیرگذار بود؟، عنوان کرد: خیلی زود فهمیدم که نباید روی کتفم فشار بیاورم. جراحی کتف حساس است، یک بار استارت زدم و گفتم تمرین کشتی را شروع می‌کنم، اما دیدم دستم درد گرفت، دوباره تصمیم گرفتم بازگشتم را عقب بیندازم. وضعیت حسن آقا (یزدانی) را هم دیدم. برای اینکه خیلی عقب نیفتم، کم کم تمرین سنگین وزنه را استارت زدم.

کشتی‌گیر بروجردی درباره اینکه آیا نمی‌شد بدون جراحی به کشتی‌اش ادامه دهد؟، گفت: نه، کتفم کامل پاره شده بود و حتی نمی‌توانستم مرور فن انجام دهم. عملم حدود 9 ساعت طول کشید. باید این جراحی را انجام می‌دادم. کتف من هم مثل حسن آقا (یزدانی) در حین کشتی پاره شد. کشتی فینال جوانان جهانم بود، همان یک دقیقه اول پاره شد، آقا محسن (کاوه) می‌خواست من را بیرون بکشد، اما با اصرار خودم کشتی گرفتم که طلایم را بگیرم. رفته بودم که طلا بگیرم و باید این کار را انجام می‌دادم.

شاکری درباره اینکه آیا قادر به حضور در چرخه انتخابی سال 2025 خواهد بود؟، تاکید کرد: فکر می‌کنم از حدود 4-5 ماه دیگر بدنم آماده کشتی گرفتن شود، به هرحال یک سال تمرین کشتی نداشتم و آماده شدنم زمان می‌برد. مدارک پزشکی دارم و هرموقع که شرایطم مساعد شود، احتمالا بتوانم وارد چرخه شوم. عجله نمی‌کنم و امیدوار هستم که با بهترین شرایط به کشتی برگردم.