یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

شایعه جذاب در حوالی نیمکت تیم ملی فوتبال؛ تعویض کی‌روش با اسکوچیچ / سرمربی پرتغالی در مسیر هدایت یک تیم ملی آسیایی!

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
شایعه جذاب در حوالی نیمکت تیم ملی فوتبال؛ تعویض کی‌روش با اسکوچیچ / سرمربی پرتغالی در مسیر هدایت یک تیم ملی آسیایی!

با شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل الجزایر و عملکرد متزلزل دراگان اسکوچیچ در هدایت یوزهای پارسی، شایعات جذاب و عجیبی پیرامون تعیین تکلیف نیمکت ایران در جام جهانی به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ شکست غیرمنتظره تیم ملی فوتبال ایران در بازی تدارکاتی مقابل الجزایر که در واپسین روز از اردوی فرسایشی و بیش از 2 هفته‌ای یوزهای پارسی در دوحه اتفاق افتاد، باز هم فضای رسانه‌ای پیرامون تیم ملی را ملتهب کرده و خبری از آرامش روی نیمکت فوتبال ایران نیست.

دراگان اسکوچیچ که هر 3 بازی‌اش مقابل تیم‌های بالای رنکینگ 50 فدراسیون جهانی فوتبال یعنی 2 بازی مقابل کره‌جنوبی و یک بازی مقابل الجزایر را با 2 شکست و یک تساوی خانگی به پایان رسانده، اکنون به عنوان متهم ردیف اول ناکامی تیم ملی در سیبل انتقادات قرار گرفته و البته که تعداد گمانه‌زنی‌ها پیرامون تغییر او بسیار بالاست.

از آن‌جایی که 2 شکست تیم ملی فوتبال کشورمان طی 18 بازی تحت هدایت این سرمربی کروات مقابل تیم‌هایی به مراتب قدرت‌مندتر از میانگین فوتبال قاره آسیا بوده و تیم ملی هم در گروهی بسیار دشوار در جام جهانی 2022 قرار گرفته، تبِ برکناری کادرفنی و استفاده از مربیانی بین‌المللی‌تر حداقل در فضای رسانه‌ای شدت یافته.

از همین رو یکی از خبرنگاران مصریِ معتبر در حساب کاربری توئیتری‌اش از کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، ایران، کلمبیا و مصر به‌عنوان گزینه سرمربی‌گری یک کشور آسیایی برای حضور در جام جهانی قطر یاد کرده و با توجه به شرایط تیم‌هایی نظیر ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا، عربستان سعودی و قطر در مقابل ایران، بسیاری این تیم آسیایی را کشورمان دانسته‌اند.

از آن‌جایی که کی‌روش پس از به‌ثمر نرسیدن پروژه صعود به جام جهانی 2022 با تیم ملی فوتبال مصر با فدراسیون این کشور قطع همکاری کرده و اکنون با هیچ کشوری قرارداد ندارد، احتمال حضور این مربی پرتغالی آشنا به فوتبال ایران بر روی نیمکت یوزهای پارسی و به‌جای دراگان اسکوچیچ اندک هم نیست.

از طرفی دیگر ملی‌پوشان فوتبال ایران در زمان حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی دوحه، با سیدحمید سجادی جلسه‌ای خصوصی داشته‌اند که هیچ‌کدام از مقامات مسئول تیم ملی و فدراسیون در آن حضور نداشته و اطلاعی از گفت‌وگوی بین دوطرف در دسترس نیست. قول همکاری همه‌جانبه مالی و حمایتی وزیر هم می‌تواند بر شایعه بازگشت کی‌روش به ایران مثل بنزینی روی آتش عمل کند.

از سمت طرف پرتغالی نیز نلو وینگادا، مشاور پیشین فدراسیون فوتبال مصر و یار غار کارلوس کی‌روش طی مصاحبه‌ای گفته که کی‌روش پیشنهاد مربی‌گری در باشگاه الاهلی مصر را رد کرده و به مربی‌گری در فضای ملی و یکی از تیم‌های راه یافته به جام جهانی علاقه دارد.

برخی رسانه‌ها نیز در این مدت مدعی شده بودند که شرایط گروهی حساس تیم ملی در جام جهانی و اهمیت همه بازی‌ها برای کشور، مقاماتی بالاتر از مسئولین فدراسیون فوتبال را بر آن داشته تا اعتبارات و امکانات حضور یک سرمربی معتبر بین‌المللی را بر سکان هدایت کشتی تیم ملی فوتبال ایران فراهم کنند.

از ارتباط بسیار خوب و صمیمی اکثر بازیکنان فعلی تیم ملی فوتبال گرفته تا آشنایی کی‌روش به مختصات فوتبال ایران و تجربه 4دوره حضور با تیم‌های مختلف در جام جهانی، می‌توانند به ویژگی‌های این مربی پرتغالی برای بازگشت به فوتبال ایران تبدیل شوند.

انتهای پیام /