یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

شرایط عجیب فدراسیون سه‌گانه و بی‌تفاوتی وزارت ورزش / گودرزی: باید مشخص شود مسئولیت دارم یا نه!

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شرایط عجیب فدراسیون سه‌گانه و بی‌تفاوتی وزارت ورزش / گودرزی: باید مشخص شود مسئولیت دارم یا نه!

با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از پایان دوره ریاست چهار ساله رئیس فدراسیون ورزش سه‌گانه، هنوز خبری از معرفی سرپرست نیست.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، دوره چهار ساله ریاست مهدی گودرزی در فدراسیون ورزش سه‌گانه روز 22 اسفند 1401 به پایان رسیده است. با این وجود و با گذشت نزدیک به یک ماه از آن روز، هنوز هیچ خبری از تعیین و تکلیف این فدراسیون و انتخاب سرپرست برای آن نیست.

در این میان یک اتفاق عجیب‌تر رخ داده که آن، عدم تصویب اساسنامه به دلیل برگزار نشدن مجمع فوق‌العاده است. این همان کاری است که باید در دوره ریاست گودرزی انجام می‌شد، اما وی معتقد است که زمان مجمع باید از سوی وزارت ورزش مشخص می‌شد تا حداقل این اساسنامه به تصویب اعضای مجمع برسد. سوال اصلی هم این است که چرا وزارت ورزش در این خصوص ورود نکرده و کاری انجام نداده است.

گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: شرایط فدراسیون ما خاص بوده است. از حیث زمان‌بندی هر چه لازم بوده را انجام دادیم، اما به دلایلی از جمله عدم مشخص شدن زمان مجمع فوق‌العاده از سوی وزارت ورزش، اساسنامه ما هنوز به تصویب اعضای مجمع نرسیده و حالا هم که دوره چهار ساله ریاستم به پایان رسیده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که ما با آن مواجه بودیم، بحق بدهی‌های مالیاتی بود که از گذشته بر جا مانده بود. پس از رأیی که در این باره گرفتیم، مقرر شد بدهی 200 میلیونی پرداخت شود. با توجه به برگزاری دوره‌های مختلف، به لحاظ بودجه‌ای در مضیقه بودیم و مسئولان وزارت ورزش نیز قول داده بودند که این مبلغ را به صورت جداگانه از بودجه فدراسیون بپردازند تا این بدهی صاف شود، اما این کار صورت نگرفت. در واقع به واسطه میزبانی‌ها چندین میلیارد صرفه‌جویی ارزی داشتیم و این توقع وجود داشت که بابت این 200 میلیون به من کمک شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه فدراسیون ورزش سه‌گانه در سال گذشته 5 میلیارد بود و بین 70 تا 75 درصد آن پرداخت شد، عنوان کرد: بابت این شرایطی که وجود دارد، حساب‌های شخصی‌ام نزدیک به 1.5 سال است که بسته است.

گودرزی در پاسخ به این سوال که موضوع انتصاب سرپرست را از وزارت ورزش پیگیری کرده است یا خیر؟ گفت: پیگیری حق همه اعضای خانواده این رشته است تا تکلیف مشخص شود. فعلاً چیز خاصی به من گفته نشده است. ضمن اینکه بحث سقوط بالگرد پیش آمد و بعد از آن نیز با تعطیلی عید نوروز مواجه شدیم. فعلاً که کارها را انجام می‌دهم، اما نمی‌توانم تعهدات مالی ایجاد کنم. باید با توجه به قوانین داخلی باید مشخص شود من در فدراسیون مسئولیت دارم یا نه.

رئیس فدراسیون ورزش سه‌گانه در پایان عنوان کرد: با توجه عدم تصویب اساسنامه در مجمع، هیچ کاری درخصوص برگزاری انتخابات اعم از انتخابات کمیسیون‌ها، ثبت‌نام و... انجام نشده و فکر می‌کنم بین 4 تا 6 ماه زمان برای این کار لازم باشد.