جمعه 15 تیر 1403

شروع سخنان جلیلی با جملات پینگ‌پنگی / کدام کاندیدا تحریم را نمی‌پذیرد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
شروع سخنان جلیلی با جملات پینگ‌پنگی / کدام کاندیدا تحریم را نمی‌پذیرد؟

سعید جلیلی خطاب به مسعود پزشکیان گفت: برای تحریم‌ها رو به قبله نشسته‌اید و کشور را زندان می‌دانید.

سعید جلیلی در دومین مناظره از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که برای خنثی سازی تحریم ها چه تلاشی می کنید و آیا در دوره مسئولیت تان به توافق می رسید؟ خطاب به پزشکیان گفت: شما کشور ما را قفس می نامید؟ یعنی چه در قفس؟ کشوری که این همه فرصت دارد و تعاملات ارزشمندی با دنیا دارد، می تواند بیشترین تعاملات را داشته باشد، چرا می گویید قفس؟

وی افزود: در بحث تحریم یک راهی را می دانید می گویید می روید جواب نمی گیرید همه امتیازها را می دهید هیچ امتیازی نمی گیرید و دوباره امتیاز می دهید؟ چرا؟

پزشکیان در پاسخ به جلیلی: شما تحریم را می پذیرید؟ جلیلی: نخیر. هیچ راهی برای تحریم نمی دهیم و راهتان این است که امتیاز بیشتر بگیرید با امتیاز دادن نتیجه بگیرید، رفتید همه امتیازها را دادید و هیچی نگرفتید و الان دوباره دارید دنبال می کنید. هنوز راه حل به من نداده اید. فقط به دنبال فشار از بیرون و چانه زنی از درون هستید.

جلیلی ادامه داد: آقای پزشکیان ما امروز برنامه جدی داریم برای رشد اقتصادی کشور. روابط اقتصادی کشور را نباید به دو سه کشور منحصر کنید.

پزشکیان در پاسخ به جلیلی گفت: می شود برنامه ات را برای رشد اقتصادی بگویی؟

جلیلی خطاب به پزشکیان: یک بار شما بگویید جلوی چشم مردم چه برنامه ای دارید؟

پزشکیان گفت: چرا شما برنامه خود را نمی گویید؟ یک بار بگو.

جلیلی گفت: مگر شما برنامه داشتید؟ شما الان باید جواب بدهید. شما که مدعی هستید باید جواب بدهید، به خاطر تحریم رو به قبله می نشینید.

جلیلی گفت: آقای پزشکیان آمار غلط می دهید! روند نقدینگی را دیشب شما اشتباه گفتید. این نمودار واقعی رشد نقدینگی است نه آن نموداری که دیشب نشان دادید. شما حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه می گیرید! وقتی کارشناسی بلد نیستید اینطور می شود.

جلیلی ادامه داد: شما باید در مقابل تحریم فعال باشید و نه منفعل! الان می گویید من می روم می نشینم صحبت می کنم؛ از طریق خارج به داخل فشار می اورم که اینجا تصمیم را عوض کنم! شما باید از طرف مقابل که تعهداتش را اجرا نکرده طلبکار باشید، نه اینکه بگویید به ملت فشار می آورم تا امتیازات دیگر به طرف خارجی بدهند!

شما باید از طرف مقابل که تعهداتش را اجرا نکرده طلبکار باشید، نه اینکه بگویید به ملت فشار می آورم تا امتیازات دیگر به طرف خارجی بدهند!

جلیلی بیان کرد: اگر طرف مقابل تعهداتش را انجام ندهد، به مردم بگویید که چه امتیازی می خواهید بدهید که قبلاً نداده اید؟ این را به مردم بگویید. آیا روند کار شهید رئیسی خوب است یا... شما صحبت از صداقت می کنید آقای پزشکیان! روحانی و خاتمی دوستان شما بودند و این وضعیت بوده ولی شما هنوز طلبکارید؟ آقای پزشکیان! واقعاً متاسفم که چهار سال دیگر دوباره کشور ما اسمش بخواهد بشود قفس و دنیا را هم خلاصه در سه کشور کنید!

جلیلی درباره روحانی بیان کرد: آقای روحانی یک بار آفریقا نرفت ولی آقای رئیسی چند بار رفت و دیدید که چقدر گشایش ایجاد شد. شما پزشکید آقای پزشکیان! تشخیص‌های غلط تجویزهای غلط می آورد و می کشد!

پزشکیان به جلیلی گفت: آقای جلیلی! شما مدیریت خواندی؟ از مدیریت سر درمی‌آوری؟ شما کجا را مدیریت کرده‌اید؟

جلیلی نیز بیان کرد: این حرفهایتان خیلی تکراری است آقای پزشکیان!

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.