سه‌شنبه 17 مهر 1403

شرکت آب و فاضلاب آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شرکت آب و فاضلاب آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفت

میلیون‌ها نفر از مشترکین بزرگترین شرکت آب و فاضلاب آمریکا با اختلال در خدمات روبرو شده‌اند چرا که این شرکت به دلیل یک حمله سایبری مجبور به توقف صدور صورتحساب‌ها شده است.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، بزرگترین شرکت آب و فاضلاب ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که قربانی یک حمله سایبری شده است که این شرکت را مجبور به توقف صدور صورت‌حساب برای مشتریان خود کرده است.

شرکت "امریکن واتر" که دفتر مرکزی آن در نیوجرسی واقع شده است و به بیش از 14 میلیون نفر در 14 ایالت و 18 منطقه نظامی خدمات ارائه می‌دهد، اعلام کرد که روز پنجشنبه از این فعالیت غیرمجاز آگاه شد و بلافاصله اقدامات حفاظتی از جمله خاموش کردن برخی سیستم‌ها را انجام داد.

این شرکت معتقد است که تأسیسات یا عملیات آن در پی این حمله دچار آسیب نشده است و تأکید کرد که کارکنان این شرکت در حال تلاش "شبانه‌روزی" برای بررسی ماهیت و دامنه این حمله هستند.

این شرکت امریکایی همچنین تصریح کرد که به مقامات انتظامی اطلاع داده است و با آنها همکاری می‌کند.

امریکن واتر همچنین گفت که مشتریان در هنگام عدم دسترسی به سیستم‌های این شرکت، با هزینه دیرکرد مواجه نخواهند شد.

بر اساس این گزارش، این شرکت بیش از 500 سیستم آب و فاضلاب را در حدود 1700 منطقه در کالیفرنیا، جورجیا، هاوایی، ایلینویز، ایندیانا، آیووا، کنتاکی، مریلند، میسوری، نیوجرسی، پنسیلوانیا، تنسی، ویرجینیا و ویرجینیای غربی مدیریت می‌کند.