جمعه 31 فروردین 1403

شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مدیریت پیست دیزین را بر عهده گرفت

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی مدیریت پیست دیزین را بر عهده گرفت

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کلیه مسئولیت های مربوط به مدیریت و نگهداری این مجموعه را از شرکت تله کابین دربندسر سلب کرده و بر اساس شنیده ها قرار است به طور مستقیم مدیریت امور را بر عهده بگیرد.

شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به موضوع رانت های ایجاد شده در پیست دیزین ورود کرد.

به گزارش گسترش نیوز؛ پس از انتشار گزارش هایی از انجام امور خارج از چارچوب های قانونی و حتی خارج از استانداردهای بین المللی در پیست دیزین، شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی به عنوان نهاد دولتی و متولی اصلی پیست دیزین کلیه مسئولیت های مربوط به مدیریت و نگهداری این مجموعه را از شرکت تله کابین دربندسر سلب کرده و بر اساس شنیده ها قرار است به طور مستقیم مدیریت امور را بر عهده بگیرد.

اواخر تابستان، گسترش نیوز در گزارشی میدانی و مستند با عنوان «پشت پرده رانت های گسترده در پیست دیزین / ورزش اسکی کشور یک قدم تا بی آبرویی!» به زوایای پیدا و پنهان مشکلات دیزین اشاره کرد. از جمله مواردی که باعث کاهش کیفیت خدمات ورزشی و تفریحی در این مجموه بوده، عدم استفاده از نیروهای بومی در مدیریت امور اصلی و عدم به روز رسانی تجهیزات ایمنی و دستگاه های حساس بوده که امید است در شرایط فعلی و با ورود مستقیم نهاد متولی دولت، این موارد مورد توجه قرار بگیرد.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی (سهامی خاص) توسط هیئت وزیران در سال 73 تاسیس شد. شورای عالی اداری در سال 1374 سازمان تربیت بدنی وقت را موظف کرد، ساخت و تجهیز و نگهداری تاسیسات ساختمان های ورزشی را به این شرکت واگذار کند.

برخی از مهمترین اماکن ورزشی تحت پوشش شرکت:

مجموعه ورزشی آزادی

مجموعه ورزشی انقلاب

مجموعه ورزشی شهید شیرودی و شهید کبکانیان

مجموعه ورزشی تنیس استقلال

مجموعه ورزشی شهید کشوری

مجموعه های سوارکاری کشور

مجموعه های اسکی شمشک و دیزین

مجتمع اقامتی امام رضا (ع) رامسر

بیشتر بخوانید: پیست بین المللی دیزین البرز تعطیل شد لینک کوتاه: asriran.com/003OC0