یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

شرکت یک میلیون نفر در مسابقات «زندگی با آیه‌ها»

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شرکت یک میلیون نفر در مسابقات «زندگی با آیه‌ها»

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: حدود یک میلیون نفر در مسابقات پویش «زندگی با آیه‌ها» شرکت کردند و 800 هزار نفر موفق به دریافت گواهینامه قبولی شدند.

حجت الاسلام علی تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نشست خبری دبیرخانه ملی اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم گفت: طرح مسطورا با عنوان زندگی با آیه‌ها با همکاری نهاد‌ها و موسسات فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش و صدا و سیما در ماه مبارک رمضان برگزار شد که با استقبال میلیونی مردم به ویژه دانش آموزان روبرو شد و 800 هزار نفر با شرکت در مسابقات این پویش موفق به دریافت گواهینامه شدند.

او با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گفت: حفظ موضوعی در واقع دروازه حفظ کل قرآن است و سازمان دارالقرآن الکریم پویش و جریان زندگی با آیات را در تابستان دنبال خواهد کرد. البته باید با ترویج حفظ عمومی قرآن، فرصت حفظ قرآن را بوجود آوریم و در این زمینه، از ظرفیت موسسات و آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم و تاکنون 50 هزار نفر وارد جریان حفظ شده اند.

دبیر شورای ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی انجام شده، 75 درصد از مردم از این‌که قرآن را حفظ نیستند، حسرت می‌خوردند و لذا معتقدیم این موضوع یک سرمایه ویژه است تا همه مسئولان آن را جدی بگیرند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت