شنبه 14 مهر 1403

شزنی؛ گزینه اصلی بازی در اولین دیدار پیش روی بارسلونا

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
شزنی؛ گزینه اصلی بازی در اولین دیدار پیش روی بارسلونا

یک رسانه اسپانیایی مدعی شد که وضعیت سنگربان جدید تیم فوتبال بارسلونا فراتر از انتظار مدیران و اعضای کادر فنی بوده است.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز چهارشنبه هفته گذشته بود که باشگاه بارسلونا به صورت رسمی از عقد قرارداد با وویچخ شزنی خبر داد. سنگربان لهستانی که تابستان سال گذشته به همکاری‌اش با یوونتوس خاتمه داد، پس از حضور در رقابت‌های یورو 2024 به صورت رسمی دستکش‌هایش را آوایزان و اعلام بازنشستگی کرد. با این حال او نتوانست فرصت به دست آمده برای بازگشت به دنیای فوتبال و حفاظت از دروازه تیمی مانند بارسلونا به عنوان جانشین مارک آندره تر‌اشتگن مصدوم را نادیده بگیرد.

آزاد و کم بودن هزینه جذب شزنی، او را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بارسایی‌ها تبدیل کرد اما آنها یک نگرانی مهم هم داشتند که آن ناآماده بودن سنگربان پیشین یوونتوس به دلیل دوری چند ماهه او از میادین و نداشتن تمرین بود. با این حال به نظر می‌رسد که نگرانی تیم کاتالان بی‌مورد بوده و او خیلی زود توانسته آمادگی‌اش را به هانسی فلیک و سایر اعضای کادر فنی تیم ثابت کند.

شزنی رسماً بارسلونایی شد

طبق گزارش نشریه موندو دپورتیووی کاتالونیا؛ شزنی در اولین جلسات تمرینی‌اش زیر نظر مربی دروازه‌بان‌های بارسلونا به حدی آماده نشان داده که اعضای کادر فنی را شگفت‌زده کرده است. در واقع شزنی 35 ساله با رفلکس‌های خود توانسته ثابت کند که با وجود نداشتن تمرین در چند ماه اخیر، توانسته به خوبی از شرایط فیزیکی‌اش مراقبت کند و به همین دلیل هم انتظار می‌رود که در آینده‌ای بسیار نزدیک در ترکیب بارسلونا قرار بگیرد.

طبق ادعای موندودپورتیوو؛ این اتفاق حتی ممکن است که در بازی بارسلونا برابر سویا - اولین بازی آبی‌و‌اناری‌ها بعد از دیدارهای ملی ماه اکتبر - رخ دهد.

از زمان مصدومیت تراشتگن که تا اواخر فصل خانه‌نشین خواهد بود، اینیاکی پنیا عملکرد قابل قبولی ارائه کرده اما با توجه به اهمیت بازی‌های پیش رو، بعید به نظر می‌رسد که او بتواند جایگاه خود را در ترکیب اصلی حفظ کند.