شنبه 14 مهر 1403

ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی برگزار می شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی برگزار می شود

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی با موضوع محوری «کودک و خانواده در فضای مجازی» برگزار می‌شود.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی با موضوع محوری «کودک و خانواده در فضای مجازی» برگزار می‌شود.

سعید پور ابوالقاسم رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری ششمین همایش بین المللی سواد فضای مجازی با محوریت سواد فضای مجازی و فرهنگ در عصر هوش مصنوعی خبر داد و گفت: این همایش با هدف افزایش و ارتقای دانش و مهارت‌های عمومی در حوزه سواد رسانه‌ای، اطلاعاتی و فضای مجازی و با تأکید بر جایگاه و اهمیت نخبگان و مجامع علمی، سازمان‌های مسؤول و افراد آگاه در توسعه سواد رسانه‌ای و به منظور تبدیل این مهم به نهضتی عمومی و فراگیر آذر ماه سال 1403 برگزار می‌شود.

وی افزود: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه‌ای ایران و مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مطالعاتی کشور در برگزاری این همایش بین المللی، همکاری و مشارکت دارند.

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در ادامه گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، متولی اصلی توسعه سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی در کشور است. متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این همایش می‌توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محورهای که در سامانه اینترنتی ششمین همایش سواد رسانه‌ای به نشانی https://mil.farhang.gov.ir/fa/info ارسال کنند.

پور ابوالقاسم در پایان گفت: همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی به صورت 2 سالانه، در سال 1396 و سال 1400 توسط مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار شده است. همچنین پنجمین همایش بین المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی کشور با موضوع محوری «کودک و خانواده در فضای مجازی» با مشارکت دانشگاه‌ها، نهادها و انجمن‌های تخصصی، در 9 اسفند ماه 1402 برگزار شد که 22 مقاله از هیأت داوران همایش مورد تقدیر قرار گرفت.