سه‌شنبه 3 مهر 1403

شناسایی بیش از 180 هزار حساب شخصی که فعالیت تجاری داشتند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
شناسایی بیش از 180 هزار حساب شخصی که فعالیت تجاری داشتند

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تقریبا بیش از 180 هزار حساب شخصی را تاکنون شناسایی کرده ایم که غیر تجاری بوده، ولی فعالیت تجاری داشتند.

آقای محمد هادی سبحانیان گفت: سازمان امور مالیاتی برخورد جدی با دانه درشت های فرار های مالیاتی داشته و در سال گذشته 18 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را از طریق تنها یک اداره کل وصول کرده ایم و در دو ماه امسال 8 هزار میلیارد تومان وصول شده است

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، در قالب گزارش های مردمی و سوت زنی برخی از فرارهای مالیاتی را شناسایی کرده ایم اما اولویت ما آن است که گلوگاه ها را شناسایی و به آنها توجه کنیم.

او می گوید: یکی از این گلوگاه ها شرکت های صوری است که اقدام به صدور فاکتورهای صوری می کند ما در این حوزه و تیمی را تجهیز کرده ایم که این شرکت ها را شناسایی کرده و از فعالیت آنها جلوگیری کنیم برخی از شرکت ها در رسته های مختلف 200 فاکتور در تمامی زمینه ها و بخش ها صادر کرده اند که این اقدام تخلف بزرگی محسوب می شود.

سبحانیان افزود: با تقاطع گری داده های بانکی و مبادلاتی که وجود دارد و همچنین از طریق صدور بارنامه شرکت‌های صوری را شناسایی کرده و آنها را در فهرست سیاه قرار داده ایم.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: حساب برخی از افراد شخصی است تجاری نیست ولی رفتارهای تجاری انجام می دهند اما در هنگام ارائه خدمات اعلام می کنند که دستگاه پوز ما خراب است که سازمان امور مالیاتی تمامی آنها را شناسایی کرده است تقریبا بیش از 180 هزار حساب شخصی را تاکنون شناسایی کرده ایم که غیر تجاری بوده ولی فعالیت تجاری داشتند و180 هزار نفر حجم بالایی از گردش حساب داشته اند.

او بیان کرد: 66هزار میلیارد تومان از 45 شخص حقیقی داشته ایم فاقد ثبت‌نام در نظام مالیاتی بودند و بالای 500 میلیارد واریزی به حساب آنها صورت گرفته است.

او افزود: برخی از صندوق های قرض الحسنه با استفاده از عناوین مقدس قرض الحسنه فعالیت های غیر شفافی انجام می داده اند که ما تمامی آنها را شناسایی کرده ایم و بیش از 1200 دستگاه پوز در این حوزه شناسایی شده است و بیش از 143 هزار ورودی حساب به این بخش داشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی