یک‌شنبه 15 مهر 1403

شنا و ماهیگیری در سدها و سازه‌های آبی سمنان ممنوع است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شنا و ماهیگیری در سدها و سازه‌های آبی سمنان ممنوع است

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: ماهیگیری و شنا در دریاچه پشت سدها و سازه‌های آبی استان به خاطر مخاطرات مختلف ممنوع است.

ایرج حیدریان روز یکشنبه با اشاره به آغاز گرمای هوا افزود: در این فصل با وجود اطلاع رسانی های قبلی، شاهد آن هستیم که افراد زیادی بدون توجه به هشدارها و اخطارهای پیشین در مکان های ممنوعه تردد و یا شنا می‌کنند و دچار حادثه می شوند.

وی با اشاره به بازدید شهروندان از تاسیسات آبی استان سمنان، گفت: لغزندگی حاشیه مخازن سدها و بندهای انحرافی و شرایط رسوبی کف مخازن، خطرات جدی را برای ترددکنندگان، شناگران و ماهیگیران به همراه دارد و شهروندان باید به این مسایل توجه داشته باشند.

حیدریان با اشاره به تغییرات دمایی در لایه های مختلف آب مخزن سدها خاطرنشان کرد: افرادی که در این مخازن به شنا می‌پردازند باید آگاه باشند که تغییرات ناگهانی دما باعث گرفتگی عضلات و در نتیجه از دست رفتن تعادل هنگام شنا کردن می شود.

وی با بیان اینکه سطح آب سدها و مخازن شفاف به نظر می رسد، بیان کرد: وجود جریان های زیرسطحی باعث کدرشدن و در نتیجه کاهش دید می شود و ممکن است در اثر برخورد با تأسیسات و درختچه های کف مخزن شناگران جان خود را از دست بدهند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان با اشاره به نصب تابلوهای هشداردهنده در حاشیه مخازن سدها، بندهای انحرافی و تأسیسات تغذیه مصنوعی استان اظهار امیدواری کرد: با همکاری خانواده ها و آگاهی‌بخشی به ویژه به جوانان از خطرات ناشی از شنا و سایر تفریحات، مکان های ممنوعه را ایمن ساخته و شرایطی به وجود آید تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

*س_برچسب‌ها_س*