یک‌شنبه 15 مهر 1403

شهبازی: نانو را کدخدا به ما نداده / ایران قله‌های فناوری را فتح می‌کند + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
شهبازی: نانو را کدخدا به ما نداده / ایران قله‌های فناوری را فتح می‌کند + فیلم

صادق شهبازی، فعال رسانه‌ای جبهه انقلاب در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره جایگاه ایران در عرصه فناوری نانو گفت: ما در حوزه نانو پیشرفت چشمگیر داشتیم. نانو جزو دستاورد‌های جمهوری اسلامی است که از صفر خودمان شروع کردیم. وی افزود: نانو را کدخدا به ما نداده است، نانو را با زحمت خودمان به دست آوردیم. از طرفی مجموعه مسئولینی که ایستادند و بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی حمایت‌های...

صادق شهبازی، فعال رسانه‌ای جبهه انقلاب در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره جایگاه ایران در عرصه فناوری نانو گفت: ما در حوزه نانو پیشرفت چشمگیر داشتیم. نانو جزو دستاورد‌های جمهوری اسلامی است که از صفر خودمان شروع کردیم.

وی افزود: نانو را کدخدا به ما نداده است، نانو را با زحمت خودمان به دست آوردیم. از طرفی مجموعه مسئولینی که ایستادند و بدون درنظر گرفتن مسائل سیاسی حمایت‌های درستی انجام دادند و در طرف دیگر انبوهی از جوانان با انگیزه در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و برخی دیگر در قالب شرکت‌های بزرگی صنعتی. همه این‌ها نشان دهنده پیشرفت کشور است همان چیزی که عده‌ای می‌خواهند آن را متوقف کنند و قصد دارند ما را سرگرم مسائل دیگر کنند که ما از این فضا جا بمانیم.

شهبازی با اشاره به رشد صنعت نانو در حوزه‌های مختلف گفت: شرکت‌های ما در سال اخیر به طور جدی در حوزه نفت، شیمی و دارویی پیش رفتند و نشانگر بالنده بودن فضای علم و فناوری در کشور است. کشور علی‌رغم تحریم و فشار در حوزه خاصی که آن را دو از دسترس می‌دانستیم توانست کمتر از 20 سال رشد جهشی داشته باشد و بتواند در حوزه نانو پیشرفت جدی کند.

وی ادامه داد: نانو در سطح آکادمیک و دانشگاهی باقی نمانده و پیشرفت کرده است. اگر کشور روی این مسئله تمرکز کند می‌توان به قله‌های علم و فناوری دست پیدا کرد و فقط مهم آن است که کشور برنامه ریزی کند.